رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران با توسعه اینترنت به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کردهاند و خرید آنلاین ایرانیها از فروشگاههای اینترنتی سالانه بهطور متوسط ۶۰ درصد افزایش مییابد. به گزارش تسنیم، به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم […]
رشد سالانه ۶۰ درصدی خرید آنلاین در ایران با توسعه اینترنت
به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کردهاند و خرید آنلاین ایرانیها از فروشگاههای اینترنتی سالانه بهطور متوسط ۶۰ درصد افزایش مییابد.
به گزارش تسنیم، به دنبال رشد سریع استفاده از اینترنت در ایران، مردم به آهستگی شروع به اعتماد به خریدهای آنلاین کردهاند.
آمارها و واقعیتها حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی در تهران فعالیت دارند. تنها در سال ۲۰۱۵، ارزش فعالیتهای تجاری این فروشگاهها از رقم ۱۷٫۴ میلیارد دلار گذشت. این رقم در حالی است که اکثر جمعیت ایران هنوز متقاعد نشدهاند که به صورت آنلاین خرید کنند. برآوردها نشان میدهد که خرید آنلاین ایرانیها از فروشگاههای اینترنتی سالانه بهطور متوسط ۶۰ درصد افزایش مییابد.
اینترنت در طی چند سال گذشته با بیشترین سرعت در ایران گسترش یافته است. آمارهای ۱۰ ماه گذشته نشان میدهد که میزان نفوذ اینترنت در ایران به ۸۲٫۱۲ درصد رسیده است. این رقم حتی در برخی شهرها بیشتر از صددرصد است. ایران اخیراً فاز نخست شبکه اطلاعات ملی را راهاندازی کرده که در نتیجه آن سرعت اینترنت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. حداقل ۱۹ میلیون ایرانی از طریق گوشیهای همراه خود از اینترنت استفاده میکنند. شهروندان ۶۰۰ شهر به اینترنت ۳G و ۲۰۰ شهر به اینترنت ۴G دسترسی دارند. نرخ نفوذ تلفن همراه در ایران ۹۴٫۴۶ درصد است.
این میزان از نفوذ اینترنت زمینه را برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم میسازد. سفارش یک محصول به صورت آنلاین در ایران با دیگر کشورهای توسعه یافته تفاوت ندارد. ایجاد فرهنگ اعتماد و خرید آنلاین در بین شهروندان ایرانی کار آسانی نیست و فروشگاههای اینترنتی نظیر دیجیکالا، بامیلو و زنبیل به قطبهای اصلی چنین فعالیتهایی تبدیل شدهاند. فروشگاههای آنلاین همکاری نزدیکی با شرکت ملی پست ایران دارند. شرکت ملی پست ایران در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژیهای روز، سرعت فعالیت خود را بالا ببرد. یکی از این تکنولوژیها سرویس ردگیری بستههای پستی است.
با استفاده از سرویس «ردگیری مرسولهها» توسط ارسالکننده و دریافتکننده میتوان به راحتی از طریق سایت شرکت ملی پست از آخرین وضعیت ارسال مرسولهها مطلع شد.
در زمینه خرید آنلاین، پلیس آنلاین نقش مهمی در زمینه مقابله با فعالیتهای مجرمانه ایفا میکند. پلیس با جرایمی نظیر کلاهبرداری، توهین به افراد، هک و نفوذ به سرورها مقابله میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.