چالش خاصی در حوزه امنیتی نداریم

فرمانده ناجا چالش خاصی در حوزه امنیتی نداریم فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که چالش خاصی در حوزه امنیت کشور وجود ندارد، گفت: آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین دغدغه پلیس است و مردم باید هوشیاری خود را در برابر این گونه آسیب‌‌ها حفظ کنند. به گزارش ایلنا، حسین‌اشتری در حاشیه هشتمین مراسم نکوداشت اسوه‌های ایثار نیروی انتظامی، […]

فرمانده ناجا

چالش خاصی در حوزه امنیتی نداریم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که چالش خاصی در حوزه امنیت کشور وجود ندارد، گفت: آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین دغدغه پلیس است و مردم باید هوشیاری خود را در برابر این گونه آسیب‌‌ها حفظ کنند.

به گزارش ایلنا، حسین‌اشتری در حاشیه هشتمین مراسم نکوداشت اسوه‌های ایثار نیروی انتظامی، گفت: در خصوص آثار برگزاری این گونه همایش‌ها گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان در فضای این نیرو باعث می‌شود که روحیه جهادی و ایثارگری در نیروی انتظامی ارتقای یافته و نیروهای جوان پلیس، آمادگی بیش‌تری برای انجام مأموریت‌های خود پیدا کنند و از طرفی هم خانواده‌های آنان مورد تکریم قرار گیرند و احساس نکنند که فراموش شده‌اند.

اشتری در خصوص تعداد شهدا و جانبازان ناجا گفت: نیروی انتظامی بیش از ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز دارد که بیش از ۵۰ درصد آن‌‌ها مربوط به دوران دفاع مقدس هستند و مابقی آن‌‌ها نیز طی انجام مأموریت‌های خود برای برقراری نظم و آرامش کشور به شهادت رسیدند.

فرمانده ناجا در خصوص وضعیت امنیتی کشور گفت: بحمدا… با هماهنگی و همکاری خوبی که بین نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه قضایی و امنیتی وجود دارد وضعیت امنیتی کشور چه در نقاط مرزی و چه در روستا‌‌ها و شهر‌‌ها و به‌طور کلی در تمام نقاط کشور مطلوب و خوب بوده و امیدواریم انشاا… روز به روز این روند ارتقای پیدا کند.

وی با بیان این‌که چالش خاصی در حوزه امنیتی نداریم گفت: تنها دغدغه پلیس، در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که به مردم و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم هوشیاری خود را حفظ کرده و در صورتی که به موارد مشکوکی برخورد کردند حتماً از طریق شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ پلیس را در جریان بگذارند تا ما بتوانیم به موقع حضور یافته و قبل از بروز هرگونه اتفاقی آن را خنثی کنیم.

وی از مأموران انتظامی به عنوان مدافعان حریم نظام اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: اگر امروز مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشور نظام اسلامی ما را بیمه می‌کنند نیروهای انتظامی نیز به عنوان مدافعان حریم نظام در مرز‌‌ها و داخل شهر‌‌ها با اشرار و مخلان‌نظم و امنیت کشور مقابله می‌کنند و برخی از آن‌‌ها نیز در این راه به فیض شهادت نائل می‌شوند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی گفت: کشور ما بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه دارد که در تمامی نقاط مرزی مرزبانان نیروی انتظامی مستقر هستند و با هوشیاری و اشرافیت بالای خود از نفوذ اشرار به داخل کشور جلوگیری می‌کنند.

اشتری تصریح کرد: مأموران ناجا تقریباً هر روز در مرزهای شمال غرب و شرق کشور با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در حال درگیری هستند که با هوشیاری مرزبانان از نفوذ آنان به داخل کشور جلوگیری می‌شود.

وی فقدان شهدا را برای خانواده آن‌‌ها بسیار سخت دانست و اظهار داشت: مسلماً از دست دادن این عزیزان برای پدران و مادران و همسران آن‌‌ها سخت است اما وقتی می‌بینند که آن‌‌ها برای هدف عالی خود یعنی حفظ امنیت و آسایش مردم به شهادت رسیدند، به خود می‌بالند و آرامش پیدا می‌کنند.

فرمانده ناجا گفت: معاونت نیروی انسانی، مرکز ایثارگران و تمام مراکز خدماتی ناجا با تمام توان آماده خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا هستند.

اشتری خاطرنشان کرد: از فرزندان شهدا نیز انتظار می‌رود ادامه‌دهنده راه پدرانشان بوده و در محل تحصیل و کار خود اسوه و نمونه باشند و با اعمال و رفتار خود یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های آن‌‌ها را زنده نگه دارند و انشاا… ما نیز بتوانیم در راستای اهدافی که شهدا داشتند به مردم خدمت کرده و اقدامات ناجا موجب رضایت امام‌زمان(عج) و عنایت مقام معظم رهبری باشد تا در پیشگاه شهدا شرمنده نباشیم.

 

براساس گزارش سایت پلیس، در پایان این مراسم از مادران شهید «آقابابایی» و «احمدی» به عنوان دو شهید شاخص ناجا توسط اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با اهدای لوح یادبود و هدایایی تقدیر شد.