با دریافت کمک از قرارگاه خاتمالانبیا به عنوان پیمانکار اولیه در تملک اراضی قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان ۲۵۰ کیلومتر سرعت خواهد داشت مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان با بیان اینکه سرعت عملیات زیرسازی بر مبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: سرعت سیر و بهرهبرداری این پروژه بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر در […]
با دریافت کمک از قرارگاه خاتمالانبیا به عنوان پیمانکار اولیه در تملک اراضی
قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان ۲۵۰ کیلومتر سرعت خواهد داشت
مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان با بیان اینکه سرعت عملیات زیرسازی بر مبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است، گفت: سرعت سیر و بهرهبرداری این پروژه بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر در ساعت پیشبینی شده است تا در صورت نیاز بتوان تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ارتقا داد.
به گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری در مراسم آغاز عملیات کارگاه پایانی راهآهن سریعالسیر تهران- قم- اصفهان اظهارداشت: قرارداد این پروژه به صورت DB&F و با مشارکت شرکتCBRC منعقد شده است و به لحاظ مالی و گشایش السی مشکلی نخواهد داشت. وی افزود سرعت عملیاتی زیرسازی این پروژه برمبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است و طبق پیشبینیهای انجام شده سرعت سیر و بهرهبرداری نیز بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز بتوان آن را تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ارتقا داد.
مجری طرح راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان با بیان اینکه این مسیر به صورت دو خطه و فقط برای جابهجایی مسافر انجام میشود، گفت: پیشبینی ما بر مبنای جابهجایی ۱۶ میلیون مسافر با وجود ۲۲ ست قطار ۸ واگنه است که در فاز اول ۱۶ و در فاز دوم به ۲۲ ست خواهد رسید.
ذاکری ضمن ابراز امیدواری نسبت به حمایت مسؤولان استانی بیانداشت: امیدواریم با همکاری مسؤولان استانی در مدت ۴ سال این پروژه را به پایان برسانیم، زیرا انجام پروژه در مدت مذکور امکانپذیر است.
وی در ادامه ضمن تأکید بر حضور ایستگاههای راهآهن در قلب شهرها بیانداشت، نمیتوان کلانشهری را بدون در نظر گرفتن ایستگاه راهآهن مجسم کرد و حضور ایستگاه راهآهن در داخل شهرها با سرعت بالا مزیتی نسبت به حمل و نقل هوایی محسوب میشود.
مجری طرح راهآهن سریع و سیر تهران-قم – اصفهان از گشایش السی ۴ میلیارد یوآنی این پروژه خبر داد و گفت: مطالعات فاز اول این پروژه تا آبانماه انجام خواهد شد.
به گفته ذاکری راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان یکی از پرترددترین قطارهای سریعالسیر جهان خواهد بود. وی با اشاره به تملک اراضی در ۳۵ کیلومتر باقیمانده تا شهرگفت: دراین زمینه نامهای به سازمان ملی زمین و مسکن برای تعویض زمین با مالکان ارسال شده و امیدواریم هماهنگیهای اولیه از سوی ادارات راه و شهرسازی با استانداران انجام شود. همچنین قرار است باقی مسایل از طریق پرداخت نقدی رفع گردد.
رییس دانشکده مهندسی راهآهن دانشگاه علم و صنعت در ادامه از آغاز فعالیت پنجمین کارگاه این پروژه ظرف ۲۰ روز آینده در کیلومتر ۱۰ تا ۳۵ تهران خبر داد و گفت: درصورت تأیید مراجع امنیتی فرودگاه امام خمینی این کارگاه نزدیک تونل کندیوش شروع بهکار میکند.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، ذاکری با بیان این که موانع اجرای کار با مساعدت جدی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است خاطرنشان کرد: مسایل مربوط به نوع زمین و انتخاب مسیر برطرف شده اما به دنبال معافیت مالیاتی برای السی و دریافت کمک از قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار اولیه در تملک اراضی هستیم.
ذاکری با اشاره به سرعت سیر راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان یادآور شد گزارشهایی در خصوص سرعت ۲۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تهیه و به مراجع بالادستی ارایه شده است، اما برای انجام قرارداد نهایی باید با طرف چینی پروژه این موضوع نهایی شود.
ذاکری در پایان خاطرنشانکرد شاید برای بسیاری از مسؤولان و دستاندرکاران شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این پروژه ملموس نبوده باشد، اما باید در نظر داشت که اجرای این پروژه موجد تغییر سکونتگاهها نیز خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.