یک عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن اشاره به نقش قطعهسازان در توسعه صنعت خودرو بر اتخاذ سیاستهای کلان، تدوین و پیادهسازی طرحهای بلندمدت در صنعت خودرو تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، مسعود دهمرده؛ با تأکید بر ضرورت توسعه صادرات در صنعت خودرو با تکیه بر توانمندی قطعهسازان داخلی، عنوان کرد: حرکت […]
یک عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن اشاره به نقش قطعهسازان در توسعه صنعت خودرو بر اتخاذ سیاستهای کلان، تدوین و پیادهسازی طرحهای بلندمدت در صنعت خودرو تأکید کرد. به گزارش خبرخودرو، مسعود دهمرده؛ با تأکید بر ضرورت توسعه صادرات در صنعت خودرو با تکیه بر توانمندی قطعهسازان داخلی، عنوان کرد: حرکت به سمت تولید خودروهای مطابق با استانداردهای جهانی و حضور در بازارهای بینالمللی با حمایت قطعهسازان داخلی از الزامات خودروسازی کشور است. وی با بیان اینکه رتبهبندی قطعهسازان اولین قدم برای تولید خودرو استاندارد و باکیفیت است، افزود: همانطور که زنجیره تأمین خودروسازان در دنیا با توجه به سیاستهای خود در حوزه تحقیق و توسعه به این سمت حرکت کردهاند در کشور ما نیز استفاده از مکانیزمهای رایج دنیا مانند ردهبندی قطعهسازان و اتخاذ سیاستهایی در این زمینه توسط وزارت صمت، خودروسازان و زنجیره تأمین ضرورت دارد. این کارشناس صنعت خودرو همچنین بر الزام قطعهسازان به رعایت استانداردهای سختگیرانه در تولید قطعات تأکید و عنوان کرد: رعایت استانداردها از سوی قطعهسازان باید به صورت تدریجی و به نحوی باشد که قطعهساز بتواند خود با آن مطابقت دهد. دهمرده؛ اذعان داشت: با ردهبندی و رعایت استانداردها از سوی قطعهسازان ضمن ارتقای کیفیت و تنوع خودروهای داخلی شاهد رشد صادرات و سودآوری در صنعت خودرو خواهیم بود. وی با بیان اینکه امروزه تنها کمیت در صنعت خودروسازی معیار نیست و تنوع نیز در سیاستهای توسعه محصول اهمیت پیدا کرده است، اذعان داشت: اگرچه خودروساز باید به دنبال روشهای نوین برای تولید و عرضه به موقع محصول باشد اما مواد اولیه و قطعاتی که قطعهساز در اختیار خودروساز قرار میدهد در کیفیت و تنوع محصول تأثیر بهسزایی دارد. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، همچنین بر ضرورت تولید خودروهای اقتصادی در کشور تأکید و بیان کرد: وجود سلیقههای متفاوت در بازار خودروی ایران، فرصت خوبی برای تولید خودروهای اقتصادی با تنوع بیشتر است و میتوان با برنامهریزی، تعیین نقشهراه و هدفگذاری در این مسیر حرکت کرد. دهمرده؛ یادآور شد: منظور از خودرو اقتصادی تولید خودرو به هر قیمت و کیفیتی نیست و نباید کیفیت را فدای قیمت کرد چراکه خودرو با جان مردم در ارتباط است. لذا تولید خودرو اقتصادی باکیفیت همراه با نظارتهای سازمان استاندارد که پاسخگوی نیاز مصرفکننده ایرانی هم باشد موجب تنوع سبد محصولات خودروسازان خواهد شد. این کارشناس صنعت خودرو، در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت دستاندرکاران صنعت خودرو طرحهای بلندمدتی برای توسعه خودروسازی در کشور تدوین و پیادهسازی شود چراکه خودروسازی کشور دارای پتانسیل علمی و فنی بالایی است و چالش عمده در بخش سیاستگذاریهای کلان است و باید با اجرای طرحهای کلان و بلندمدت به سمتی رفت که قطار توسعه صنعت خودرو و قطعه متوقف نشود.
دیدگاه بسته شده است.