اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

عضو کمیسیون عمران مجلس اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران نماینده‌ مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه‌ی ملی باید بتواند نقص عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان‌هایی مانند ایلام را جبران کند. به گزارش ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده اظهارکرد: مطبوعات چراغ راهنمای توسعه استان و […]

عضو کمیسیون عمران مجلس

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران

نماینده‌ مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه‌ی ملی باید بتواند نقص عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان‌هایی مانند ایلام را جبران کند.

به گزارش ایسنا، شادمهر کاظم‌زاده اظهارکرد: مطبوعات چراغ راهنمای توسعه استان و روشنی‌بخش تضارب آراء و یکی از عوامل توسعه هستند که در جشنواره‌ فرامرزی به خوبی این ظرفیت نمایان شد.

وی بر همدلی و تلاش در راه رفع مشکلات استان تأکید کرد و گفت: در این دوره از مجلس۳ نماینده‌ استان برای کار در جهت پیشرفت استان از راه‌های قانونی متفق‌القول هستند.

وی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه کشور برای پرداخت مطالبات پیمانکارانی که کار انجام داده‌اند اما مطالبات آنان پرداخت‌نشده در نظر گرفته‌شده خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان اختصاص‌یافته است که از این فرصت باید در راستای رونق اقتصادی و تزریق اعتبارات به طرح‌های مختلف استان استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، بدره، دره‌شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختصاص دو میلیون تن قیر رایگان از طریق وزارت نفت برای توسعه راه‌های استان، افزود: طرح ان.جی.ال دهلران یکی از طرح‌های مهم به شمار می‌رود که گازهای سرچاهی را به‌جای این‌که سوخت شود به‌عنوان خوراک پتروشیمی دهلران فرآوری کرده که انتظار می‌رود صندوق توسعه ملی در این طرح که زمینه اشتغال فراوانی ایجاد می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.

عتبات عالیات و خروج استان از بن‌بست

کاظم‌زاده با تأکید بر این‌که از مرکز دور بودن مشکلات خاص خود را دارد و همین عامل موجب بروز بسیاری از کاستی‌‌ها برای ایلام شده است، ادامه داد: مردم استان در دوران دفاع مقدس خطر مرز را به جان خریدند و در نقش مرزدارانی امین خوش درخشیدند و امروز به برکت عتبات عالیات در حال بهره‌گیری از این ظرفیت مهم هستند و بهترین فرصت برای خدمت به مردم فراهم شده است.

نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره ادامه داد: هم‌اکنون جمعیت کشور در تهران متمرکز و به یک بمب جمعیتی تبدیل‌شده که باید این تمرکز از تهران خارج شود و در راستای توسعه متوازن و توازن جمعیتی در کشور کار شود که دلیل آن عدم توزیع مناسب ثروت در کشور است که صندوق توسعه ملی در این زمینه می‌تواند نقش خود را با توزیع مناسب سرمایه ایفا کند.

سوء‌تدبیر در مسکن مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره‌ مسکن مهر گفت: مسکن مهر از جمله پروژه‌های بزرگ بعد از انقلاب بود که با وجود کلیات خوب در اجرای آن سوء‌تدبیر شد به گونه‌ای که هم‌اکنون از ۳۰۰ هزار واحد باقیمانده ۸۰ هزار واحد عملاً تلف شده هستند و هیچ‌کس با هیچ قیمتی حاضر نیست از آن‌ها خریداری کند که مسکن مهر دهلران نیز از این‌گونه است که به جانمایی و بحث جامعه‌شناسی آن هیچ‌گونه توجهی نشده و این سرمایه‌ خوابیده هر روز به از بین رفتن نزدیک می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در سال اقدام و عمل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان تأمین سرمایه در گردش واحدهای کوچک و متوسط است، اظهارکرد: تکمیل زیرساخت‌های استان مهم‌ترین اولویت استان است و توسعه پایدار در گروی تکمیل زیرساخت‌های استان است و تا زمانی که زیرساخت مناسب در استان وجود نداشته باشد، توسعه‌ای انجام نخواهد افتاد.

 

کاظم‌زاده در پایان با بیان این‌که فرهنگ زیربنای توسعه است، خاطرنشان‌کرد: بودجه‌های فرهنگی باید افزایش پیدا کند و اصلاً باید فرهنگ جامع درست شود تا زمینه کار اقتصادی و توسعه همه‌جانبه فراهم شود.