عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با تأکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تعادل در بازار و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه میشود، گفت: با توجه به ایجاد فضای رقابتی با عرضه خودرو در بورس هم تولیدکننده و هم مصرفکننده منفعت میبرند. به گزارش ایرنا، عباس آرگون؛ در […]
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با تأکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باعث ایجاد تعادل در بازار و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه میشود، گفت: با توجه به ایجاد فضای رقابتی با عرضه خودرو در بورس هم تولیدکننده و هم مصرفکننده منفعت میبرند. به گزارش ایرنا، عباس آرگون؛ در مورد مخالفت برخی درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار داشت: تعیین قیمت خودرو در بورس و به صورت رقابتی، قطعاً بهتر است، زیرا با قیمت دستوری هم تولید و مصرفکننده زیان میکنند. وی افزود: با قیمت تعیین شده و فروش به صورت قرعهکشی، خودروساز زیر قیمت تمام شده محصول نهایی را باید بفروشد. آرگون؛ خاطرنشان کرد: با فروش خودرو به صورت قرعهکشی، دست مصرفکننده واقعی از دستیابی به محصول کوتاه میشود، زیرا برخی افرادی اقدام به خرید میکنند که قصد دارند بعد از یک بازهزمانی خودرو را با سود بیشتر به فروش برسانند. وی با تأکید بر اینکه قیمت شفاف و رقابتی به نفع مصرفکننده و تولیدکننده تمام میشود، تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس و قیمت واقعی شرایط را بهگونهای فراهم میکند که تولیدکننده به دنبال ارتقای کیفیت و مدیریت محصول باشد تا رضایتمندی مشتری را کسب کند. رئیس کمیسیون بازارسرمایه اتاق بازرگانی ایران، گفت: قیمتگذاری دستوری تولیدکننده را در معرض زیان قرار میدهد، به همین دلیل در بخشهایی کیفیتها را کاهش میدهد تا قیمت تمام شده را پایین نگه دارد و ضرر کمتری کند. آرگون؛ بیان کرد: با انجام قرعهکشی، مصرفکننده و تولیدکننده زیان میکردند و همچنین سهامدار شرکتها هم متضرر میشدند، به همین دلیل موافق عرضه خودرو در بورس هستم، البته باید از قیمتسازی در این بخش جلوگیری شود. وی تأکید کرد: با عرضه خودرو در بورس باید مراقبتهای لازم انجام شود تا قیمت کاذب ایجاد نشود و برخی با سوءاستفاده نرخ محصول نهایی را بالا ببرند بهطوری که مصرفکننده زیان کند. رئیس کمیسیون بازار سرمایه اتاق بازرگانی، با بیان اینکه با واردات همزمان خودرو، رقابت نیز در بازار ایجاد میشود، اظهار داشت: این روند خروج از انحصار در بازار را رقم میزند که منفعت تولیدکننده و مصرفکننده را به دنبال دارد، زیرا تولیدکننده کیفیت را افزایش میدهد و مصرفکننده حق انتخاب بیشتری دارد و مجبور نیست فقط از تولیدات داخلی خرید کند. آرگون؛ با بیان اینکه انحصار موجب افت کیفی محصول میشود، گفت: از سوی دیگر خرید از طریق واسطه موجب بالا بودن قیمت برای مصرفکننده میشود که ضرر را برای هر دو سو در پی دارد. به گفته وی، اختلاف قیمت بازار و کارخانه تقاضای کاذب را افزایش میدهد که عرضه در بورس میتواند تعادل را در این بازار ایجاد کند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، هیچ ممانعت قانونی وجود ندارد و منتظر اراده عرضهکننده هستیم. به گزارش ایسنا، در حالی که از ماههای اخیر موضوع عرضه خودرو در بورس کالا به یکی از اخبار مهم برای بسیاری از کسانی که هم در بازارسرمایه و هم […]
گروه خودرو- با توجه به بالا گرفتن عرضه خودرو در بورس کالا، هر روزه ابعاد مختلفی از آن نمایان میشود. با وجود اینکه وزیر صمت نیز طی چند روز اخیر تلویحاً نظرش را درخصوص عرضه خودرو در بورس اعلام کرد، اما عدهای مُصرانه بر طبل عرضه خودرو به بورس کالا میزنند که در شرایط فعلی […]
مهدی قرهداغلی -عرضه خودرو در بورس کالا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مطرح شد تا اینکه در دومین ماه از سال ۱۴۰۱ این موضوع به تحقق پیوست. هر چند در بازهزمانی ۱۰ ماهه، یعنی از اردیبهشت تا اسفند سال ۱۴۰۱ انواع و اقسام خودروهای داخلی در بورس کالا عرضه شد، اما بحث بر سر ادامه […]
عضو شورایعالی بورس، با تأکید بر لزوم عرضه خودروی سواری در بورس کالا، گفت: اگر شورایرقابت بر عرضه نکردن خودرو در بورس کالا مُصر باشد، احتمال طرح این موضوع در مجلس و مستثنی کردن خودرو از تصمیمات شورایرقابت وجود دارد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن علیزاده؛ با تأکید بر اینکه شورایعالی بورس پیشنهاددهنده عرضه خودرو در […]
دیدگاه بسته شده است.