۵ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی می‌شود

برای توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان ۵ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی می‌شود مدیر کل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان این‌که اکنون ۴کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حال فعالیت هستند، گفت: با راه‌اندازی ۵کانون دیگر موافقت اصولی شده است. اسماعیل‌قادری‌فر، در گفت‌و‌گو با مهر با بیان […]

برای توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان

۵ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری با بیان این‌که اکنون ۴کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حال فعالیت هستند، گفت: با راه‌اندازی ۵کانون دیگر موافقت اصولی شده است.

اسماعیل‌قادری‌فر، در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری در دوره جدید مورد بازنگری قرار گرفته است، اظهار داشت: برای حضور بخش خصوصی و توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به تدوین آیین‌نامه جدید برای کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که به همین منظور از ابتدای سال جاری ۴ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار راه‌اندازی شده است، بیان کرد: تاکنون با فعالیت کانون‌های جواهرات و سنگ‌های قیمتی، آبزی‌پروری و شیلات ایران، فرش و کانون غلات موافقت شده به‌طوریکه از ابتدای سال جاری اقدامات خود را برای توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده‌اند.

قادری‌فر افزود: سعی داریم در حوزه‌های محصول محوری که باید با بخش خصوصی ارتباط بگیرند تا وارد چرخه صنعت شوند کانون‌های مرتبط را راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اساس‌نامه جدید کانون‌های دانش، صنعت و بازار که براساس اهداف نقشه جامع علمی کشور و با مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته به سمتی پیش رود که بین دولت، دانشگاه و صنعت ارتباطی شکل دهد.

قادری‌فر بیان کرد: در دوره جدید با تعاملات خوبی که با اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیتی صنعتی کشور ایجاد شده امکان ثبت کانون‌های هماهنگی به عنوان یک مؤسسه غیردولتی غیرحاکمیتی به خوبی میسر شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۵ کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جدید در معاونت علمی و فناوری خبر داد و گفت: در حال حاضر با فعالیت کانون تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، کانون برنج، کانون چرم، کانون دانه‌های روغنی و کانون گل محمدی و گیاهان معطر موافقت شده است.

قادری فر افزود: معمولاً کانون‌هایی را راه‌اندازی می‌کنیم که بازار مناسبی در کشور دارند و امیدوار هستیم که بدین واسطه هماهنگی بین دانش، صنعت و بازار این محصولات به وجود‌ آید.

مدیر کل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: معاونت علمی تلاش دارد تحریک تقاضا و بازار‌سازی برای محصولات فناورانه و توسعه کسب و کار دانش‌بنیان را رونق ببخشد.

به گفته قادری‌فر، این کانون‌ها بسترهایی هستند که زمین بازی را برای توسعه کسب و کار شرکت‌ها فراهم می‌کند؛ همچنین مشکلات تولید این محصولات را برای ورود به عرصه رقابت تسهیل می‌بخشد.

 

وی تأکید داشت: ملی بودن فعالیت کانون و حضور پررنگ غیردولتی و خصوصی هدف راه‌اندازی کانون‌های دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.