فرابورس؛ امروز میزبان عرضه اولیه یک شرکت دامداری است

  گروه بازار سرمایه‌ـ امروز عرضه اولیه ۲۰ میلیون برگه سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، به خاطر عرضه اولیه این شرکت، نشستی خبری با حضور مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این شرکت در محل فرابورس ایران برگزار شد. علیرضانیک‌نشان، رییس هیأت‌مدیره کشت […]

 

گروه بازار سرمایهـ امروز عرضه اولیه ۲۰ میلیون برگه سهام شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، به خاطر عرضه اولیه این شرکت، نشستی خبری با حضور مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این شرکت در محل فرابورس ایران برگزار شد.

علیرضانیک‌نشان، رییس هیأت‌مدیره کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، در ابتدای این نشست به معرفی شرکت کشت و دام گلدشت پرداخت و گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۹ با تولید روزانه ۲۰ تن شیر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با توجه به لزوم پیشرفت و افزایش ظرفیت شیر تولیدی، در سال ۱۳۸۸ توسعه پیدا کرد و تا سال ۹۱ به بهره‌برداری کامل رسید. اکنون این شرکت ظرفیت تولید روزانه ۱۰۰ تن شیر را دارد.

در ادامه صالحی، مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با مثبت ارزیابی کردن چشم‌انداز شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، گفت: این شرکت معادل ۳۳ هزار تن افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشته است و امید می‌رود با مجوزهایی که اخذ شده، حجم تولید شیر روزانه از ۱۰۰ تن به ۲۰۰ تن افزایش یابد.

وی افزایش ۵۰ برابری تولید شیر طی ۱۳ سال توسط این شرکت را از پتانسیل بالای شرکت برای تولید شیر دانست.

این مقام مسؤول بودجه سال ۱۳۹۵ را براساس ۳۷ هزار تن تولید شیر، مبلغ ۴۹۰ میلیارد اعلام کرد و سود هر سهم را ۲۶۲ ریال، سود خالص معادل ۵۲ میلیارد ریال و سود عملیاتی هر سهم را مبلغ ۳۲۶ ریال محاسبه کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، در خصوص عرضه سهام این شرکت در بازار فرابورس گفت: ۱۰ درصد از سهام این شرکت در سال ۹۵ و ۱۰ درصد دیگر در سال ۹۶ عرضه خواهد شد.

 

گفتنی است، تعداد ۲۰میلیون سهم شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با نماد معاملاتی «زگلدشت» در روز دوشنبه (امروز) در بازار دوم فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. در این عرضه اولیه ۱۰ میلیون سهم به فرایند کشف قیمت و ۱۰ میلیون سهم به معامله گران برخط (آنلاین) اختصاص داده می‌شود و محدودیت خرید هر کارگزاری به همراه تمامی شعب نیز ۱۰۰ هزار سهم درنظر گرفته شده و به صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم هیچ سهمیه‌ای اختصاص نیافته است.