مدیرعامل شرکت ساخت

جزییات سرمایه‌گذاری روس‌ها محرمانه است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با اشاره به اینکه کریدور رشت کاسپین سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کریدور رشت-‌آستارا نیز تاکنون ۵۲ کیلومتر آن طراحی شده است. برآورد‌ها نشان می‌دهد که این پروژه نیاز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و دو میلیارد آن تملک خواهد شد. […]

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با اشاره به اینکه کریدور رشت کاسپین سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کریدور رشت-‌آستارا نیز تاکنون ۵۲ کیلومتر آن طراحی شده است. برآورد‌ها نشان می‌دهد که این پروژه نیاز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و دو میلیارد آن تملک خواهد شد. البته این مبلغ برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه در چهار سال می‌باشد. به گزارش مهر، خیرا… خادمی؛ افزود: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور در اتمام هر چه زودتر این پروژه به همین جهت برای اتمام این کریدور در سه سال به ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز است. وی درخصوص سرمایه‌گذاری روسیه در بخش ریل رشت- آستارا، گفت: جزییات مذاکرات با روسیه محرمانه می‌باشد اما اتفاقات بزرگی در حال انجام است با توجه به اینکه روس‌‌ها در ریل شمال به جنوب و کریدور جنوب به شمال قرار است که سرمایه‌گذاری کنند. وی در ادامه، بیان کرد: روس‌‌ها در جلسات مختلف اعلام آمادگی کردند و جزییات توافق به‌زودی به همه گفته خواهد شد اما در حال‌حاضر این جزییات محرمانه است اما کارشناس روس‌‌ها نقشه‌ها و تمام مدارک کارشناسی به شرکت‌های روس‌‌ها داده شده است و توافقات اولیه انجام شده است. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه، افزود: همان‌طور که افندی‌زاده؛ گفته است اگر روس‌‌ها به هر علتی نخواهند با ایران همکاری کنند، برنامه‌های داخلی برای تأمین مالی برای ادامه پروژه ریلی رشت-‌آستارا وجود دارد. تأمین مالی از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه قرار است که انجام شود نه وزارتخانه. اما این تأمین مالی در صورتی انجام خواهد شد که روس‌‌ها از همکاری با ایران منصرف شوند در نهایت این پروژه چه با روس‌‌ها چه بدون روس‌‌ها نتیجه خوبی خواهد داشت.