اکثریت آرا با افت طلا است

اکثریت آرا با افت طلا است تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت‌تأثیر نشست مهم و تعیین‌کننده فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت هیجان‌زده هستند و منتظر برگزاری نشست ۲۱ سپتامبر فدرال رزرو خواهند بود تا وضعیت نرخ […]

اکثریت آرا با افت طلا است

تازه‌‌ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت‌تأثیر نشست مهم و تعیین‌کننده فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سرمایه‌گذاران بین‌المللی به شدت هیجان‌زده هستند و منتظر برگزاری نشست ۲۱ سپتامبر فدرال رزرو خواهند بود تا وضعیت نرخ بهره آمریکا و تأثیر آن بر قیمت جهانی طلا مشخص شود.

براساس این گزارش قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با بیش از ۸ دلار کاهش به کم‌تر از ۱۳۱۰ دلار رسیده است ولی همچنان سطح حمایتی حساس ۱۳۰۰ دلاری را حفظ کرده است.

اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نااطمینانی زیادی در بازار طلا به خاطر نشست فدرال رزرو وجود خواهد داشت و وضعیت قیمت طلا در کوتاه مدت به درستی مشخص نیست.

این هفته ۱۳ کارشناس ارشداقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده‌اند که ۳۸ درصد آن‌ها به افزایش قیمت طلا رأی داده‌اند و ۳۱ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد. ۳۱ درصد نیز پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

 

در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۱۲۵۱ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد نیز ۵۹۱ نفر معادل ۴۸ درصد به افزایش قیمت طلا رأی داده‌اند. ۵۳۰ نفر معادل ۴۲ درصد پیش‌بینی کردند که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۱۳۰ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.