رئیس هیأت عامل ایمیدرو

حجم عملیات خاکی معدنی کشور بیش از یک میلیارد مترمکعب است

محمد قره‌داغلی -رئیس هیأت عامل ایمیدرو، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، وجیه‌ا… جعفری؛ در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی […]

محمد قره‌داغلی -رئیس هیأت عامل ایمیدرو، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، وجیه‌ا… جعفری؛ در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی، اظهار داشت: طی برگزاری چهار دوره این جشنواره یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی بیش از ۲۶ هزار قطعه تحقق یافته است. وی یادآور شد:‌ امروز بیش از یک میلیارد مترمکعب عملیات خاکی در بخش معدن کشور در حال انجام است و به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود. جعفری؛ خاطرنشان‌کرد: تولید همه این مواد و محصولات در کنار طلا که زنجیره آن امروز هرچه بیشتر تکمیل شده، همگی نیازمند ماشین‌آلات سنگین است. معاون وزیر صمت، همچنین به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحد‌ها و شرکت‌هایی که توانمندی بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات را دارند از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبر داد. معاون وزیر صمت، گفت: با هماهنگی خوبی که از طریق سامانه «کار لینک» ایجاد شده، اتصال شرکت‌های سازنده، شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده که می‌تواند در ارتقای برنامه‌های بومی‌سازی تأثیرگذار باشد. جعفری؛ همچنین به ساخت نخستین دامپتراک ۶۰ تنی کشور با ۴۵ درصد ساخت داخل اشاره کرد و بیان‌ داشت: با خودباوری خوبی که در این زمینه ایجاد شده، ایجاد خطوط تولید این ماشین‌آلات و تولید دامپتراک در ظرفیت‌های بالاتر محقق خواهد شد.

امضای ۶۵۲ میلیون یورو تفاهم‌نامه صرفه‌جویی ارزی صنعت فولاد

گفتنی است؛ در جریان چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۲۷ تفاهم‌نامه صرفه‌جویی ارزی در صنعت فولاد با حضور رئیس هیأت عامل ایمیدرو سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ارزش ۶۵۲ میلیون یورو منعقد شد. انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌جانبه بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از جمله مهم‌‌ترین تفاهم‌نامه‌های امضاء شده در این مراسم بود که به معنای حمایت مجموعه‌های حاکمیتی از زنجیره آهن و فولاد است. همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه تولید سوزن ریل و کسب دانش فنی بین شرکت ذوب‌آهن اصفهان و یکی از شرکت‌های داخلی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو منعقد شد که امکان عبور لوکوموتیو از روی خطوط راه آهن تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت را امکان‌پذیر خواهد کرد. بر پایه این گزارش، بومی‌سازی قطعات کمپرسورهای پیستونی ساخت واحدهای آبگیری باطله، توسعه و تجاری‌سازی فناوری حذف لجن‌های روغنی به روش بیولوژیکی، ساخت ترانسفورماتورهای کوره قوس‌الکتریکی و کوره تصفیه مذاب و همکاری برای توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری زنجیره معدن و فولاد کشور، سایر تفاهم‌نامه‌هایی بود که در این مراسم به صورت منتخب امضاء شدند.