دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، از چالشهای فعلی صنعت موتورسیکلت و تأثیر رشد نرخ ارز بر قیمت موتورسیکلت در بازار خبر داد. بهمن ضیاءمقدم؛ در گفتوگو با خبرخودرو، درخصوص سیاست واردات در برابر صادرات در صنعت موتورسیکلت، اظهار داشت: در کنار واردات گسترده موتورسیکلت از کشورهای همسایه و چین، بخش تولید در حوزه صادرات بسیار […]
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، از چالشهای فعلی صنعت موتورسیکلت و تأثیر رشد نرخ ارز بر قیمت موتورسیکلت در بازار خبر داد. بهمن ضیاءمقدم؛ در گفتوگو با خبرخودرو، درخصوص سیاست واردات در برابر صادرات در صنعت موتورسیکلت، اظهار داشت: در کنار واردات گسترده موتورسیکلت از کشورهای همسایه و چین، بخش تولید در حوزه صادرات بسیار ضعیف عمل کرده بهطوری که میتوان میزان یک تا دو درصد را برای صادرات موتورسیکلت تخمین زد و شاید کشور عراق تنها مقصد صادراتی موتورسیکلتهای داخلی باشد، ضمن اینکه شاید بیشترین میزان صادرات به قطعات موتورسیکلت اختصاص داشته باشد. وی درخصوص تأثیر افزایش نرخ ارز بر صنعت و بازار موتورسیکلت و چالشهای ناشی از آن افزود: افزایش قیمت به شکل جدی و مشهود برای موتورسیکلت نداشتهایم اما در صورت تداوم رشد نرخ ارز قطعاً تولید موتورسیکلت با چالشهایی مواجه میشود که تولیدکنندگان را ناگزیر از افزایش قیمت محصول نهایی میسازد. دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، درخصوص پیشبینیها نسبت به میزان افزایش قیمت موتورسیکلت تا پایان سال، گفت: میزان افزایش قیمت موتورسیکلت به میزان رشد نرخ ارز بستگی دارد. واردات در این صنعت تا پیش از رشد نرخ دلار با قیمت حدود ۳۵ هزار تومان صورت میگرفته اما به دلیل اینکه بخش اعظم بازار تقاضا را قشر ضعیف جامعه شامل میشود، هزینههای تولید رشد چندانی نداشته تا برنامهریزی کلانی برای افزایش قیمت صورت بگیرد. ضیاءمقدم؛ در پاسخ پرسشی درخصوص اینکه آیا افزایش قیمت موتورسیکلت متأثر از رشد نرخ ارز تا پایان سال اتفاق میافتد، تصریح کرد: عمده فروش موتورسیکلتهای ساخت داخل در بازار به شیوه اقساطی انجام میشود زیرا بازار تقاضا رشد چندانی نداشته و بر همین اساس نمیتوان قیمتهای آینده بازار را پیشبینی کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد: چالشهای تأمین گواهی اسقاط شامل افزایش قیمت بدون منطق گواهی و فقدان گواهی اسقاط در مراکز اسقاط از جمله مشکلاتی است که صنعت موتورسیکلت با آن دست به گریبان است.
دیدگاه بسته شده است.