رئیس هیأت عامل ایمیدرو، از صرفهجویی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلاری با بومیسازی صنعت فولاد طی سه سال اخیر خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، وجیها… جعفری؛ در حاشیه چهارمین جشنواره ملی فولاد با بیان این مطلب، اظهار داشت: طی سه سال اخیر با همکاری ایمیدرو و انجمن ملی فولاد ایران، با ایجاد سامانه کارلینک بهعنوان […]
رئیس هیأت عامل ایمیدرو، از صرفهجویی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلاری با بومیسازی صنعت فولاد طی سه سال اخیر خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، وجیها… جعفری؛ در حاشیه چهارمین جشنواره ملی فولاد با بیان این مطلب، اظهار داشت: طی سه سال اخیر با همکاری ایمیدرو و انجمن ملی فولاد ایران، با ایجاد سامانه کارلینک بهعنوان حلقه اتصال، بسترسازی برای ورود سازندگان و شرکتهای نیازمند شکل گرفت و درنتیجه، با احصای نیازمندیها و متعاقب آن، با استفاده از دانش روز، بومیسازی قطعات و تجهیزات انجام شد. وی ادامه داد: طی این مدت، بیش از ۲۶ هزار قطعه و تجهیز در صنعت فولاد از طریق سامانه کارلینک بومیسازی شده که البته انجمن ملی فولاد، نقش بیشتری در این زمینه ایفا کرده است. در مراسم افتتاح جشنواره نیز تفاهمنامههای مختلفی برای تأمین نیازهای داخلی بین شرکتهای سازنده و نیازمند منعقد شد. جعفری؛ با اشاره به اینکه ذخایر موجود سنگآهن براساس طرح جامع فولاد -که ظرفیت پیشبینی شده ۵۵ میلیون تن فولاد انجام میشود و الان به ظرفیت ۴۵ میلیون تن رسیده – بین ۱۵ تا ۱۷ سال است، تصریح کرد: خوشبختانه با اکتشافات عمقی در حال انجام، ذخایر جدیدی به مجموعه افزوده میشود و نتایج حاکی از اضافه شده ذحایر جدید، به میزان ذخایر موجود است. وی افزود: بهعنوان مثال، در منطقه گلگهر، بیش از ۵۰۰ میلیون تن افزایش ذخیره داشتهایم. نتایج حفاریهای زمینشناختی در برخی مناطق گرچه نیازمند قطعی شدن ذخایر است اما در مجموع، چشمانداز مثبت است. رئیس هیأت عامل ایمیدرو، خاطرنشان کرد: موضوع سرمایهگذاری در معادن خارج از کشور نیز مطرح است. اکتشافات را در بخشهای مختلف عناصر آغاز کردهایم و حتی مصوباتی هست که میتوانیم قانونی انجام دهیم. این روند میتواند نگرانیها را برطرف کند.
ارایه تسهیلات کمبهره به شرکتهای علاقهمند به ماشینآلات بومیسازی شده
جعفری؛ با بیان اینکه سالانه بیش از یکمیلیارد مترمربع حجم عملیات خاکی داریم، گفت: با توجه به اکتشافات جدید و تولید در حال انجام، ۱۵ ماده معدنی جدید را در زنجیره تولید دنبال میکنیم که در کنار ذخایر، نیازمند ماشینآلات برای استخراج هستیم. توجه به ماشینآلات ساخت داخل میتواند در قیمت تمام شده کمک کند. وی ادامه داد: طی یک سال گذشته سیاست حمایت از تولید داخل، در معاونت امور معادن و صنایع معدنی دنبال میشود و در ایمیدرو هم از طریق صندوق بیمه سرمایهگذاری فعالیتهای معدنی، این فرصت را فراهم کردیم تا شرکتهایی که قرارداد خرید ماشینآلات از شرکتهای داخل میکنند، تسهیلات مناسب با بهره کمتر اعطا کند. رئیس هیأت عامل ایمیدرو، با اشاره به بومیسازی دامپتراک ۶۰ هزار تنی برای نخستینبار در کشور، گفت: شرکت سازنده توانسته است جسارت و خودباوری را ایجاد و نسبت به ساخت آن اقدام کند. ۴۵درصد این دستگاه، ساخت داخل است. این موضوع تاکنون توانسته بیش از ۶۵درصد ارزبری را کاهش دهد. همچنین، با توسعه این حوزه به افزایش اشتغال نیز کمک خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای سازندگان دامپتراک، بستر لازم را فراهم کنیم تا آنها امکان تولید دامپتراکهایی با ظرفیت بالاتر پیدا کنند.
معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی، گفت: میزان صرفهجویی ارزی حاصل قراردادهای تولید بار اول (انعقاد قرارداد با ترکتشریفات مناقصه) حدود ۱۳۵۹ میلیون دلار برآورد شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، رضا اسدیفرد؛ با اشاره به ایجاد زیرساخت لازم توسط شرکتهای دانشبنیان به منظور بهرهبرداری از توانمندیهای […]
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد: شرکتهای دانشبنیان که بتوانند صرفهجویی ارزی و افزایش بهرهوری را برای کشور به ارمغان بیاورند حمایت بیشتری دریافت خواهند کرد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور، سعید شوالپور؛ در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران ساخت، گفت: سازمان برنامه و بودجه، […]
دیدگاه بسته شده است.