مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

حل مشکل تولید کارت‌های سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: در تولید بدنه کارت‌های سوخت، تأخیری ایجاد شده بود که اکنون رفع شده و تا پایان دی، تولید تمامی ۹۰۰ هزار درخواست باقیمانده کارت‌های سوخت نیز انجام می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌اکبر نژادعلی؛ ضمن بیان وارداتی بودن «چیپست» موجود در بدنه کارت‌های سوخت، گفت: انحصار تولید این بخش […]

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: در تولید بدنه کارت‌های سوخت، تأخیری ایجاد شده بود که اکنون رفع شده و تا پایان دی، تولید تمامی ۹۰۰ هزار درخواست باقیمانده کارت‌های سوخت نیز انجام می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌اکبر نژادعلی؛ ضمن بیان وارداتی بودن «چیپست» موجود در بدنه کارت‌های سوخت، گفت: انحصار تولید این بخش از بدنه کارت سوخت، در اختیار چند کشور محدود است و شرکت‌های واردکننده آن‌ها نیز به مشکل برخوردند؛ به همین علت، تولید کارت‌های سوخت با تأخیر همراه شد. فریمی که چیپست روی آن سوار می‌شود، در کارگاه‌های داخلی تولید و پس از تبدیل به کارت‌های خام، شخصی‌سازی کارت‌ها انجام می‌شود.

مشکل تولید کارت‌های سوخت رفع شد

وی ادامه داد: امسال حدود سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار درخواست صدور کارت سوخت داشتیم که تقریباً یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد مربوط به خودروهای نوشماره و دومیلیون مابقی، مربوط به کارت‌های سوخت المثنی بود. این مقام مسؤول، با تأکید بر این که اکنون مشکل تأمین کارت‌های خام رفع شده و روند تولید کارت هوشمند سوخت، به روند عادی خود برگشته است، گفت: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار درخواست ثبت شده، تولید ۹۰۰ هزار کارت سوخت باقی مانده است که امیدواریم تا پایان دی، تولید آن‌ها نیز انجام شود. وی ادامه داد: کارت‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند، به نشانی افراد ارسال می‌شوند اما در این فرآیند نیز، مشکلاتی مانند وجود نشانی اشتباه در مرحله صدور سند خودرو وجود دارد. این کارت‌ها، به باجه‌های معطله پست بر می‌گردند. هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه epolice.ir یا post.ir متوجه شوند که کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بیان کرد: گاهی کارکنان پست تا دو مرحله به درب منزل متقاضی دریافت کارت سوخت مراجعه می‌کند اما مالک کارت سوخت حضور ندارد که باز هم، کارت به باجه‌های معطله پست ارجاع داده می‌شود. وی درباره علت بومی‌سازی نشدن چیپست‌های موجود در بدنه کارت‌های سوخت نیز، توضیح داد: یک موضوع یک تکنولوژی تخصصی است و امیدواریم با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بتوانیم این فرآیند را نیز بومی‌سازی کنیم. این شرکت‌ها در گذشته نیز بسیاری از تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت را بومی کرده‌اند.