عزم جدی برای حمایت رسانه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان ایرانی

عزم جدی برای حمایت رسانه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان ایرانی نشست هفتگی اتاق فکر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با محوریت بررسی برنامه‌های اجرایی و فراخوان جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران‌ساخت» با حضور اعضا برگزار شد. به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست هفتگی اتاق […]

عزم جدی برای حمایت رسانه‌ای از تولیدات دانش‌بنیان ایرانی

نشست هفتگی اتاق فکر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با محوریت بررسی برنامه‌های اجرایی و فراخوان جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران‌ساخت» با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست هفتگی اتاق ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور پرویزکرمی، دبیرکل نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» و جمعی از فعالان حوزه فناوری کشور، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا شد.

در این نشست، موضوعات متعددی با محوریت جشنواره «ایران ساخت» بررسی شد. بر همین اساس، اطلاع‌رسانی فراخوان «ایران ساخت» در ۳ موج و از طریق پایگاه‌های تخصصی اینترنتی حوزه علم و فناوری و فرهنگ و هنر، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و رسانه‌های عمومی و عمده کشور صورت خواهد گرفت.

همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و زبدگان این عرصه برای تبیین و ترویج اهداف «ایران ساخت» در برنامه‌های ستاد اجرایی این رویداد نیز قرار می‌گیرد.

حمایت از تولید برنامه‌های تلویزیونی در معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و محصولات فناورانه ساخت داخل در قالب برنامه‌هایی همچون «نسیم‌دانش»، «دات‌ای‌آر»، «ایران‌ساخت» و «مجله‌فناوری» نیز در این نشست مطرح شد. از همین رو، تاکنون بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور موفق در سراسر کشور، جلوی دوربین‌های سیما، دستاورد‌‌ها و رمز و راز موفقیت‌هایشان را توضیح داده‌اند که به مرور از برنامه‌های یادشده و سایر برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهند شد.

اما یکی از پیشنهاداتی که در این نشست برای توسعه کار در ترویج و فرهنگسازی حمایت از تولیدات ساخت داخل مطرح شد، ساخت کلیپ‌‌ها و تیزرهای تبلیغاتی از سوی شرکت‌های موفق و فعال ایرانی بود.

همچنین حمایت از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها در حوزه تولید کالای ایرانی به عنوان بخش جنبی جشنواره «ایران‌ساخت»، نکته دیگری بود که در نشست هفتگی اتاق فکر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان طرح شد.

در ادامه این نشست، همه بندهای فراخوان جشنواره «ایران‌ساخت»، توسط اعضا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سوژه‌های متعددی برای اطلاع‌رسانی و تبیین اهداف و فرایند برگزاری جشنواره ارایه شد.

 فراخوان جشنواره «ایران‌ساخت» توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل به نسخه مولتی مدیا شده است که در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره با حضور همه اعضا ارایه خواهد شد تا با نهایی شدن آن، توسط شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های تخصصی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

 

نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران‌ساخت» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دی ماه سال جاری با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران و شعار «فناوری ایرانی؛ کسب و کار ایرانی» در تهران برگزار می‌شود.