تلاش ایران برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری ۲۰۱۸

تلاش ایران برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری ۲۰۱۸ معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کسب میزبانی کنفرانس سالیانه انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری (IASP) در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد. به گزارش ایرنا، وحیداحمدی، در رأس هیأتی متشکل از برخی از رؤسای […]

تلاش ایران برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری ۲۰۱۸

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کسب میزبانی کنفرانس سالیانه انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری (IASP) در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

به گزارش ایرنا، وحیداحمدی، در رأس هیأتی متشکل از برخی از رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور و تعدادی از مسؤولان پژوهشی وزارت علوم با هدف شرکت در کنفرانس سالیانه انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری (IASP) و دیدار با مقامات علمی و فناوری کشور روسیه به مسکو سفر کرد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی مدیران پارک‌ها و مؤسسات فناوری دنیا با جدید‌‌ترین محصولات و دستاوردهای یکدیگر و فناوری‌های نو جهان عنوان کرد.

احمدی افزود: در این کنفرانس سالیانه، علاوه بر تعامل مدیران مؤسسات فناوری با یکدیگر، موقعیت مناسبی برای پارک‌های پیشرفته تر جهت معرفی و کسب بازار برای محصولات خود و برای پارک‌ها و مؤسسات فناوری با قدمت کم‌تر فرصتی برای جلب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری و یا ترکیبی از هر این دو حالت برای پارک‌های متوسط محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه اعلام شده در کنفرانس امسال که در مسکو برگزار می‌شود، مدیران و رؤسای بیش از ۴۰۰ پارک علم و فناوری و جمع قابل‌توجهی از مسؤولان عالی رتبه فناوری کشور‌‌ها از سراسر دنیا شرکت خواهند داشت که حدود ۱۵۰ هزار شرکت فناوری در این پارک‌ها عضویت دارند.

احمدی برگزاری این کنفرانس را فرصت بسیار مناسبی برای رؤسای پارک‌های علم و فناوری ایران توصیف کرد که علاوه بر آشنایی با رویدادهای روز دنیا در حوزه فناوری، بتوانند با پارک‌های توسعه یافته و کم‌تر توسعه یافته جهت همکاری‌های آینده در زمینه انتقال و فروش دوجانبه فناوری و محصولات فناورانه رایزنی، تعامل و حتی انعقاد قرارداد دوطرفه و یا چند جانبه داشته باشند.

وی یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف و اهمیت کنفرانس امسال را حضور فعال و پررنگ ایران برای کسب میزبانی کنفرانس سال ۲۰۱۸ IASP برشمرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی، رایزنی و اقداماتی که از ۳ سال قبل توسط وزارت علوم آغاز شد، امید زیادی وجود دارد که در کنفرانس پیش رو کشورمان ایران آرای لازم را برای کسب میزبانی به دست آورد.

به گفته احمدی، در صورت انتخاب ایران، احتمالاً کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری ۲۰۱۸ در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

 

کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری، سال گذشته به میزبانی کشور چین برگزار شد و ترکیه نیز میزبان کنفرانس سال آتی خواهد بود.