وزیر راهوشهرسازی، در پی مشکلات پیشآمده در راهآهن خبر از تدوین برنامه ضربتی حفظ و نگهداشت خطوط ریلی برای برطرف کردن عقبماندگیهای گذشته داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در نشستی با مدیران راهآهن، با اشاره به مشکلات پیشآمده، تردد در برخی خطوط ریلی، افزود: در برخی از ایام سال همچون زمان سرما و برودت […]
وزیر راهوشهرسازی، در پی مشکلات پیشآمده در راهآهن خبر از تدوین برنامه ضربتی حفظ و نگهداشت خطوط ریلی برای برطرف کردن عقبماندگیهای گذشته داد. به گزارش مناقصهمزایده، مهرداد بذرپاش؛ در نشستی با مدیران راهآهن، با اشاره به مشکلات پیشآمده، تردد در برخی خطوط ریلی، افزود: در برخی از ایام سال همچون زمان سرما و برودت هوا، هنگام مناسبتهای خاص و ایام عید، حجم کار مجموعه راهآهن بیشتر میشود. بنابراین باید به شیوهای عمل شود تا امدادرسانیهای به موقع و لحظهای در هنگام رخدادها به مردم و حادثهدیدگان ارایه شود. بذرپاش؛ ضمن عذرخواهی از مردم بابت موارد پیش آمده در راهآهن، گفت: واقعیت این است که شرکت راهآهن از سالهای گذشته در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه است و عقبماندگی در بخش راهآهن با سطح خدمات گستردهای که ارایه میدهد در نگهداشت خطوط، لکوموتیو، واگنها و… وجود دارد و واقف هستیم که شبکه راهآهن با خدماتی که ارایه میدهد نیازمند رسیدگی است. وی ادامه داد: در سالهای گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کمتوجهی شده و بهعنوان مقام مسؤول، حتماً برنامهای را برای تأمین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر گرفته و اجرایی میکنیم. وی افزود: در یک تا دو سال آتی برنامهای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد. وی همچنین یادآور شد: شرکتهای بهرهبردار، همکار شرکت راهآهن در این صنعت محسوب میشوند؛ بنابراین انتظار است تا در مشکلات پیشآمده همچون برودت هوا و توقف جابهجایی، شرکتهای بهرهبردار همچون گذشته کاملاً کنار شرکت راهآهن در ارایه خدمت به مردم و در راهماندگان باشند. بذرپاش؛ دستور داد که سیر ایمن، اولویت اصلی راهآهن باشد و قطاری که ریسک خطرپذیریاش از میزان معینی بالاتر رفت، به هیچ وجه حرکت نکند.
دیدگاه بسته شده است.