رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد

تحویل ۴۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۴۸ هزار واحد مسکونی تا پایان سال پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد، ضمن اینکه شتاب برای اتمام واحدهای مسکونی در حال ساخت روزبه‌روز بیشتر و به مناسبت‌های مختلف واگذار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، اکبر نیکزاد؛ با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است […]

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ۴۸ هزار واحد مسکونی تا پایان سال پایان امسال تحویل متقاضیان خواهد شد، ضمن اینکه شتاب برای اتمام واحدهای مسکونی در حال ساخت روزبه‌روز بیشتر و به مناسبت‌های مختلف واگذار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، اکبر نیکزاد؛ با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که حمایت مجلس شورای اسلامی را نیز تحت عنوان قانون جهش‌تولید مسکن به همراه دارد، افزود: طبق این برنامه باید به‌طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۸۰۰ هزار واحد مربوط به شهر‌ها و ۲۰۰ هزار واحد مربوط به روستا‌ها و شهرهای کوچک است. وی با اشاره به اینکه سال نخست از اجرای این برنامه به تأمین زیرساخت‌‌ها و تدوین قوانین و مقررات مربوطه اختصاص داشت؛ ولی اکنون عملیات اجرایی شتاب بیشتری دارد، اظهار داشت: طبق جدید‌ترین آمار ساخت، ۲۰۳ هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی روستایی در نقاط مختلف کشور آغاز شده و در شهرهای مختلف عملیات ساخت ۹۷ هزار و ۵۶۵ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن شروع شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: علاوه بر این، ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در بافت فرسوده شهر تهران با مشارکت بنیاد مسکن و شهرداری تهران شروع شده است، یعنی در مجموع ۳۱۲ هزار ۶۹۳ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی در حال ساخت هستند. نیکزاد؛ ادامه داد: همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که ماه قبل میان وزارت راه‌وشهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضاء رسید، ساخت مسکن در ۱۰۹۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز به این بنیاد واگذار شده است. وی با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد مسکونی در دهه فجر امسال در نقاط مختلف روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، تا پایان امسال عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر برای اقشار کم‌درآمد به پایان خواهد رسید و به واجدین شرایط این حوزه واگذار خواهد شد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد روز ۲۹ بهمن همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول‌اکرم‌(ص) با همکاری بنیاد مستضعفان و ۱۰ هزار واحد دیگر همزمان با ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد حضرت امام‌خمینی‌(ره)، در اجرای تفاهم‌نامه مشترک با این کمیته و بسیج سازندگی تحویل داده می‌شود.

پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری بنیاد

همچنین حمیدرضا سهرابی؛ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از اجرای ۱۰۸ هزار واحد مسکن شهری در شهرهای تحت مسؤولیت بنیاد خبر داد و گفت: ۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری نهضت ملی وارد فاز اجراء شده که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۲۳ درصد است. سهرابی؛ افزود: از این تعداد از ۱۰۳ هزار واحد مسکن شهری که توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجراء شده است، ۷۵ هزار واحد در حال اجرای فونداسیون، ۴۵ هزار در مرحله اتمام فونداسیون و ۱۸ هزار واحد اتمام اسکلت شدند. سهرابی؛ اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا ۲۸ هزار واحد مسکونی احداث و تکمیل شده توسط بنیاد مسکن در بهمن‌ماه افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد. وی در بیان جزییات دیگر واحدهایی که توسط بنیاد در حال نوسازی و احداث است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه شهر بندر امام بازسازی پنج هزار واحد نیز در حال انجام است که در مجموع در حوزه مسکن شهری ۱۰۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.