دو میلیون پیش‌دبستانی و کلاس اولی در «جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها»

دو میلیون پیش‌دبستانی و کلاس اولی در «جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها» به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها برای نوآموزان دوره پیش دبستانی ساعت ۹:۰۰ امروز به‌طور همزمان در مدارس و مراکز پیش دبستانی برگزار می‌شود. محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، […]

دو میلیون پیش‌دبستانی و کلاس اولی در «جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها»

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها برای نوآموزان دوره پیش دبستانی ساعت ۹:۰۰ امروز به‌طور همزمان در مدارس و مراکز پیش دبستانی برگزار می‌شود.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه ثبت نام دانش آموزان (سناد)، ۷۰۰ هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی و ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود شمار دانش‌آموزان کلاس اولی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: از حدود ۷۰۰ هزار نوآموز دوره پیش‌دبستانی حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها در مناطق محروم و دوزبانه هستند و آموزش و پرورش این دوره را به صورت رایگان برای آن‌ها برگزار می‌کند. امسال برای نخستین بار ردیف اعتباری ویژه دوره پیش‌دبستانی در بودجه دیده شد و ۵۰ میلیارد تومان برای ارتقای پیش‌دبستانی در مناطق دوزبانه و محروم پیش‌بینی شد و امیدواریم بتوانیم به تدریج این اقدامات را توسعه و پیش‌دبستانی را تقویت کنیم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که امسال شاهد ورود ۱۳ هزار معلم به دوره ابتدایی خواهیم بود اظهار کرد: معلمان جدید، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند. هرچند با ورود نیروهای جدید به این مقطع روبه‌رو هستیم و بخشی از کمبود نیروی ما جبران می‌شود اما از آن‌جا که هر ساله علاوه بر رشد جمعیت دانش آموزان، شاهد بازنشسته شدن و خروج تعدادی از نیرو‌ها هستیم، نیاز به تزریق معلم داریم.