انتقاد FCPها از عدم همکاری مخابرات همچنان ادامه دارد ! بسیاری شرکتهای ارایهکننده خدمات اینترنتی از نبود امکانات کافی برای جذب مشترکان جدید گفته و از عدم همکاری شرکت مخابرات در این حوزه گلهمند هستند. با این وجود معاون وزیر ارتباطات هزینههای بالا و مقرون به صرفه نبودن سرمایهگذاری در این بخش را دلیل عمده […]
انتقاد FCPها از عدم همکاری مخابرات همچنان ادامه دارد !
بسیاری شرکتهای ارایهکننده خدمات اینترنتی از نبود امکانات کافی برای جذب مشترکان جدید گفته و از عدم همکاری شرکت مخابرات در این حوزه گلهمند هستند. با این وجود معاون وزیر ارتباطات هزینههای بالا و مقرون به صرفه نبودن سرمایهگذاری در این بخش را دلیل عمده این مشکل میداند.
به گزارش ایسنا، ثبت نام برای دریافت سرویس اینترنت پرسرعت ADSL طی سالهای اخیر با دشواریهای متعددی همراه بوده و حتی کار به جایی رسیده است که طبق مطالب منتشر شده در رسانهها برخی شرکتها برای بررسی امکان واگذاری اشتراک جدید نیز مبالغی را از مشتریان خود دریافت میکنند.
این موضوع که طی این مدت گلایههای متعدد برخی مدیران شرکتهای اینترنتی را به دنبال داشته پیشتر مورد توجه وزیر ارتباطات نیز قرار گرفته و محمود واعظی وعده رسیدگی به آن را داده بود. با این وجود همچنان شرایط بهگونهای است که به گفته مدیرعامل یکی از شرکتهای اینترنتی از ۸۰ مرکز تنها در ۱۵ مرکز امکان جذب مشترک جدید وجود دارد.
مدیرعامل این شرکت اینترنتی با بیان اینکه این وضعیت دو سال است که ادامه دارد، اظهارکرد: در این مدت مذاکرات ما با شرکت مخابرات نتیجهای به دنبال نداشته است. حتی ما برای پرداخت این هزینهها اعلام آمادگی کردهایم اما مشکل همچنان پابرجاست.
اما برات قنبری – معاون برنامهریزی وزارت ارتباطات و رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران – در این باره توضیحاتی داده و تأکید دارد که غیراقتصادی بودن روند ایجاد شبکه را میتوان مهمترین دلیل کندی دسترسی مردم به ADSL دانست.
وی درباره گلهمندی شرکتهای متعدد از عدم همکاری شرکت مخابرات در این زمینه متذکر شد: اگر شرکتهای ارایهکننده خدمات اینترنتی مشترکان جدیدی را بخواهند جذب کنند، ما در مخابرات به آنها سرویس خواهیم داد. البته مدلی که برای ارایه این سرویسها طراحی شده برپایه مشارکت است. به عبارت دیگر با این شیوه مخابرات و شرکتهای PAP یا FCP رقیب نبوده و بهطور مشارکتی میتوانند سرمایهگذاریهای مشترک انجام دهند.
رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات همچنین عنوانکرد: نکته دیگر آنکه شرکتهای FCP براساس مجوزی که برای آنها صادر شده، خودشان میتوانند در حوزه توسعه شبکه سرمایهگذاری کنند، اما نکتهای که وجود دارد آن است که برای یک خط حداقل نیاز به ۷۰۰ هزار تومان سرمایهگذاری است، اما بازگشت ماهیانه آن برای ارایه سرویس ADSL رقمی کمتر از ۲۰ هزار تومان خواهد بود و بر این اساس چنین سرمایهگذاری اقتصادی محسوب نمیشود و به همین دلیل ما در شرکت مخابرات مدلهای مشارکتی را مورد توجه قرارداده و بحث سرمایهگذاری مشترک را در زمره طرحهای خود قراردادهایم.
شرکت مخابرات ایران هم اخیراً اعلام کرد که امکانات موجود این شرکت مانند هر اپرتور دیگری نامحدود نبوده و قطعاً برای اجابت تمام درخواستها در چارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در عرصه رقابت برای تمامی شرکتها و اپراتورهای ارتباطی داده، در برخی مناطق دارای محدودیتهایی است.
براساس اعلام مخابرات، پس از ابلاغ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، مصوبات مربوط به آن نیز از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، به عنوان، یک نهاد قانونی و آگاه نسبت به قوانین و مقررات، تدوین و ابلاغ شد. این مصوبه، امکان دسترسی به امکانات پایه مخابراتی موجود شرکت مخابرات ایران در شبکه ارتباطی کشور را، به تمامی شرکتها و اپراتورهای ارتباطی متقاضی دریافت امکانات پایهای داده است و شرکت مخابرات ایران با نظارت سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با ایجاد سامانه ثبت مکانیزه درخواستهای شرکتهای دارنده پروانه شرایط برابری را در اختیار همه متقاضیان دریافت خدمات قرارداده است.
این شرکت مدعی است که تمرکز تعدادی از FCPها و اپراتورهای ارایهدهنده خدمات بر روی استانها و مناطق پر درآمد است و این موضوع تعدد تقاضا در برخی نقاط را موجب شده است. بدیهی است شرکت مخابرات ایران در واگذاری امکانات به FCPها و به تمامی شرکتها و اپراتورهای ارایهدهنده خدمات در چارچوب مصوبات و قوانین عادلانه رفتار کند تا همه شرکتها از امکانات موجود بهره ببرند. این در حالیست که امکانات و سرمایهگذاریهای شرکت مخابرات ایران در بسیاری از مناطق غیربرخوردار هیچ متقاضی ندارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.