وزیر راه‌وشهرسازی مطرح کرد؛

کاهش قیمت تمام شده و رقابتی کردن پروژه‌ها جهت واگذاری از اولویت‌های اجرای طرح‌های دولتی

وزیر راه‌وشهرسازی، با توجه به شرایط موجود کشور، گفت: اولویت سازمان مجری ساختمان‌‌ها و تأسیسات جهت تکمیل پروژه‌ها دولتی علاوه بر کاهش قیمت تمام شده باید با رقابتی کردن پروژه‌ها آن‌ها را واگذار کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد بذرپاش؛ در مجمع عمومی طرح‌های تملکی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، گفت: سازمان مجری […]

وزیر راه‌وشهرسازی، با توجه به شرایط موجود کشور، گفت: اولویت سازمان مجری ساختمان‌‌ها و تأسیسات جهت تکمیل پروژه‌ها دولتی علاوه بر کاهش قیمت تمام شده باید با رقابتی کردن پروژه‌ها آن‌ها را واگذار کند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد بذرپاش؛ در مجمع عمومی طرح‌های تملکی سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی باید در پروژه‌هایی ورود کند که نماد پروژه‌های کامل و الگو در کشور است. عضو کابینه دولت سیزدهم، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کشور، سازمان مجری باید نهضت کاهش قیمت تمام شده را در اولویت‌های اجراء و تکمیل پروژه‌ها مدنظر قرار بدهد. همچنین رقابتی کردن واگذاری پروژه‌ها در برنامه قرار بگیرد به‌طوری که فعالان عرصه ساخت‌وساز این موضوع را در صحنه عمل نیز شاهد باشند. بذرپاش؛ با اشاره به اینکه احداث ساختمان‌های عمومی و دولتی همچون بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها و ندامتگاه‌ها در کشور منشأ خیر بوده است، گفت: با توجه به این که ساخت این بیمارستان‌‌ها توسط سازمان مجری یکی از زیر مجموعه‌های وزارت راه‌وشهرسازی انجام می‌شود، سازمان مجری در زمان افتتاح و بهره‌برداری ساختمان‌‌ها حتماً حضور جدی داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه پروژه‌های تحت مسؤولیت سازمان در حوزه خدمات اجتماعی است داشتن پیوست اجتماعی برای تمامی پروژه‌ها الزامی شود. وزیر راه‌وشهرسازی، همچنین در مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای راه‌آهن این مجموعه را یک دستگاه اجرایی بزرگ دانست که با انباشت مشکلات سال‌های گذشته در احداث و نگهداشت خطوط ناوگان ریلی و مشکلاتی از قبیل منابع مالی مواجه است و نیاز به ارایه راهکارهای میان بر برای رفع این مشکلات دارد. وی با اشاره به ضرورت ایجاد ابتکاراتی فراتر از منابع عمومی، گفت: مولدسازی دارایی‌‌ها باید اولویت اصلی راه‌آهن باشد تا غیر از منابع سنتی منابع دیگری هم برای تأمین مالی ایجاد شود. وزیر راه‌وشهرسازی، افزود: راه‌اندازی شرکت‌های بهره‌بردار و رقابتی در بازار با استانداردهای بالا لازم پیگیری شود. وی خاطرنشان کرد: باید ابزارهای مالی شرکت راه‌آهن در حوزه بانکی تقویت شود.