روایت رویترز از رژه دیروز نیروهای مسلح ایران

    رژه بزرگ نیروهای مسلح ایران بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته و این رسانه‌ها اقدام ایران را در شرایط فعلی خلیج‌فارس مهم ارزیابی کرده‌اند.به گزارش مهر، رویترز در خصوص رژه دیروز نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس می‌نویسد: ایران جدید‌ترین سلاح‌های خود را در زمان تنش با آمریکا در خلیج‌فارس به نمایش […]

    رژه بزرگ نیروهای مسلح ایران بازتابی گسترده در رسانه‌های جهان داشته و این رسانه‌ها اقدام ایران را در شرایط فعلی خلیج‌فارس مهم ارزیابی کرده‌اند.به گزارش مهر، رویترز در خصوص رژه دیروز نیروهای مسلح در آغاز هفته دفاع مقدس می‌نویسد: ایران جدید‌ترین سلاح‌های خود را در زمان تنش با آمریکا در خلیج‌فارس به نمایش گذاشت.رویترز می‌نویسد: ایران سالگرد حمله عراق به این کشور در سال ۱۹۸۰ میلادی (هفته دفاع مقدس) را با نمایش آخرین تولیدات خود در بخش کشتی‌ها و موشک گرامی داشت و به آمریکا پیام داد که در خلیج‌فارس مداخله نکند.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: در رژه تهران، نیروهای مسلح ایران موشک‌های دوربرد، تانک‌ها و سامانه اس ۳۰۰ را به نمایش گذاشتند. در بندرعباس و در حاشیه خلیج‌فارس نیز نیروی دریایی ۵۰۰ ابزار دفاعی از قبیل زیردریایی و بالگرد را به نمایش گذاشت. نمایش این تجهیزات در زمانی صورت گرفت که ایران و آمریکا در خلیج‌فارس این آب راهه مهم بین‌المللی با یکدیگر تنش دارند.

اشاره رویترز به چند مورد تقابلی است که بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج‌فارس پیش آمده است. آمریکا مدعی است که در سال جاری میلادی ۳۰ مورد تقابل بین نیروهای این کشور و نیروهای ایرانی در خلیج‌فارس پیش آمده است.

رویترز در ادامه به بخش‌هایی از سخنرانی سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسدارن اشاره کرده و می‌نویسد: سردار جعفری در سخنرانی امروز خود گفت ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بهتر است سرمایه و ثروت مردم آمریکا را در اقدامات نامناسب و حضور مضر خود در خلیج‌فارس هدر ندهند.

 

رویترز در ادامه گزارش خود به سخنان سردار «حسین باقری» رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح در مورد این‌که ایران خواهان صلح است و تجربه ایران در دوران دفاع مقدس به عنوان راهنمایی برای ملت‌های مظلوم است اشاره کرده و در انتها نیز به وجود پوسترهایی که بر روی آن‌ها شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی چاپ شده‌اند پرداخته است.