مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: به قیمت روز امسال بهصورت تجمیعی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری در بنادر کشور جذب شده است. به گزارش مناقصهمزایده، حسین یداللهی؛ در حاشیه همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارایه خدمات بندر گفت: این سرمایهگذاری در قالب ۳۵۰ فقره قرارداد در زمینههای متعدد در […]
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: به قیمت روز امسال بهصورت تجمیعی بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری در بنادر کشور جذب شده است. به گزارش مناقصهمزایده، حسین یداللهی؛ در حاشیه همایش تخصصی ارتقای کیفیت ارایه خدمات بندر گفت: این سرمایهگذاری در قالب ۳۵۰ فقره قرارداد در زمینههای متعدد در راستای ارتقای نسلبندی بنادر، انبارش انواع کالا (روغن خوراکی، انواع فرآوردههای نفتی و کالاهای اساسی) و فعالیتهای ارزشافزوده و تولیدی انجام شد تا فضای مناسبی را در بنادر کشور تجربه کنیم. وی برخورد سازمان بنارد و دریانوردی را در مورد سرمایهگذاری در بنادر تجاری و گردشگری مجتمع بندری انزلی و چمخاله وظیفه محور دانست و اظهار کرد: در راستای وظایفی که دولت بهعهده وزارتخانهها گذاشته فازهای توسعهای در این زمینه برنامهریزی شده و همکاریهای مناسبی بین دستگاهها شکل گرفته است. مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، اضافه کرد: بندرانزلی به لحاظ فضای عملیاتی و توسعه حملونقل دریایی و بندری از بنادر پیشرو در کشور است و طی سالهای اخیر در راستای همافزایی با نهادها فضای گردشگری بندرانزلی و چمخاله، سرمایهگذاری قابلتوجهی در این بنادر شکل گرفت که تلاش میشود از فضاهای موجود برای ارتقای این بنادر استفاده شود. یداللهی؛ تأکید کرد: شرکت سرمایهگذار در این بنادر مذاکرات نهایی را انجام داده و امیدواریم طی ماههای آتی بتوانیم قرارداد گردشگری با نگاه دریامحور را شکل دهیم. مجتمع بندری انزلی نیز متناسب با تغییرات استراتژیکی و تغییر رویکرد زیرساختهایی با نگاه سرمایهگذاری بلند مدت ایجاد کرد. تلاش بنادر طی دهه اخیر احداث سیلوهای مناسب توسط بخشخصوصی برای غلات بود که در بندرانزلی شاهد تحقق این موضوع هستیم. وی ادامه داد: در سایر بنادر شمالی هم این امر محقق شده است با بررسی تاریخچه تردد کالاهای اساسی در بنادر شمالی در ۱۵ اخیر متوجه میشویم این مسیر شکل گرفته و فضای انبارش کالا از این منظر تخصصیتر ایجاد شده است ولی در کنار آن طراحی ریسک هم باید صورت پذیرد. بخشی از دپوی کالاها در فضای انبار(غیرتخصصی) انجام میشود تا در صورت تغییر رفتار بندر بتواند استفاده بهینهای از این فضا داشته باشد.
بازنگری مجدد در چکلیستهای بندری
علیرضا آذرپاد؛ رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی نیز، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال ۸۲ با واگذاری پایانههای بندری فعالیتهای تصدیگری سازمان بنادر به بخشخصوصی داده شدگفت از آنجایی باید نظارت مستمر بر فعالیت بخشهای خصوصی برای افزایش کیفیت ارایه خدمات انجام شود از سال ۹۵ کارگروه ممیزی پایانههای بندری شکل گرفت. آذرپاد؛ تصریح کرد: طی این مدت ممیزی تعهدات قرار دادی پیمانکاران یکبار بازنگری شد و این همایش برای دومینبار در این زمینه چک لیستهابازنگری میشوند. این بازنگری نحوه عملکرد اپراتورها را در بخشهای خصوصی مورد ارزیابی قرار میدهد. وی افزود: در این سهروز پارامترهای اصلی تأثیرگذار بر فعالیت بخشخصوصی در مباحثی نظیر تجهیزات بندری، تعمیرات و نگهداری ابنیه، تأسیسات و محوطههای بندری والزاماتی که در عملیات بندری باید رعایت شود دستهبندی شد تا تمهیداتی اندیشیده شود که قابلیت اجرایی داشته باشد. وی با تأکید بر بازنگری اساسی و بازطراحی چک لیستها بهصورت کاربردیتر و اجراییتر، گفت: اشکلات و نواقصی که در عملکرد اپراتورهای بندری وجود دارد در این چک لیستها نمایان میشود که میتوان از طریق آن اپراتورهای ضعیف و قوی را شناسایی کرد لذا سعی میکنیم نواقصی که در این ممیزیها مشخص میشود را در سالهای آتی برطرف سازیم. وی تأکید کرد: اگر این نواقص و الزامات برطرف و رعایت شود و کیفیت ارایه خدمات در بنادر ارتقاء یابد رضایتمندی مشتریان بندری از جمله صاحبان کالا، خطوط کشتیرانی و سایر نهادهای مرتبط با بندر فراهم خواهد شد. نکتهای که ما در این بازنگری به آن توجه داریم کنواسیونهای بینالمللی و استفاده تخصصی از واحدهای نظارت و تجهیزات و واحدهایی دخیل بر عملیات پایانههای بندری است.
دیدگاه بسته شده است.