ضرورت حل اساسی معضل قاچاق کالا

ضرورت حل اساسی معضل قاچاق کالا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مسؤولان کشور به این جمع‌بندی رسیدند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاسم‌خورشیدی با بیان این‌که مبارزه با قاچاق کالا […]

ضرورت حل اساسی معضل قاچاق کالا

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مسؤولان کشور به این جمع‌بندی رسیدند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاسم‌خورشیدی با بیان این‌که مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوعی ملی است و در این زمینه کاملاً جدی هستیم، اظهار کرد: باید سطح عرضه را کنترل کنیم.

وی گفت: بار‌ها از طریق رسانه‌های جمعی و دیگر روش‌ها از اتاق اصناف و واحدهای صنفی خواهش کردیم که خودشان کالاهای قاچاق را جمع‌آوری کنند تا نیازی به ورود بازرسان و دستگاه‌های متولی نباشد.

خورشیدی در پاسخ به این پرسش که تکلیف فروشند‌ها و واحدهای صنفی که قبلاً کالاهای قاچاق را خریداری کرده‌اند چیست، گفت: آن‌‌ها باید کالا را از هر کس که خریده‌اند به او بازگردانند.

وی تأکید‌کرد: آن‌‌ها نباید کالای قاچاق را خریداری می‌کردند و نباید مسؤولیت توزیع آن را بر عهده می‌گرفتند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید؟ گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

وی افزود: ساماندهی واحدهای صنفی گوشی‌های تلفن همراه از جمله ثبت و شناسه‌دار کردن آن‌‌ها را هم در دستور کار داریم.

 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با این کار زمینه برای استفاده از تلفن‌های قاچاق به حداقل و حتی به صفر خواهد رسید.