تأثیر عرضه کارتی سوخت در بدهی ۹۲۰ میلیاردتومانی ایرلاینها براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، عرضه سوخت به تمامی شرکتهای هواپیمایی داخلی صرفاً به صورت کارتی و نقدی انجام میشود. به گزارش مهر، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد که از نخستین روز مهر ماه فروش سوخت به تمامی ایرلاینها صرفاً به […]
تأثیر عرضه کارتی سوخت در بدهی ۹۲۰ میلیاردتومانی ایرلاینها
براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، عرضه سوخت به تمامی شرکتهای هواپیمایی داخلی صرفاً به صورت کارتی و نقدی انجام میشود.
به گزارش مهر، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد که از نخستین روز مهر ماه فروش سوخت به تمامی ایرلاینها صرفاً به صورت کارتی و نقدی انجام میشود.
در همین حال منصورریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هفته جاری درباره احتمال توقف عرضه کارتی سوخت به شرکتهای هواپیمایی داخلی، گفت: توقف اجرای این طرح صحت ندارد و از ابتدای مهر ماه تمامی شرکتهای هواپیمایی صرفاً باید کارتی و به صورت نقدی سوخت خریداری کنند.
در حال حاضر بدهی شرکتهای هواپیمایی بابت خرید سوخت به حدود ۹۲۰ میلیارد تومان رسیده است، بر این اساس، مسؤولان وزارت نفت پیشبینی میکنند، با اجرای طرح عرضه کارتی سوخت عملاً به حجم بدهیهای شرکتهای هواپیمایی افزوده نخواهد شد.
با اجرای طرح عرضه کارتی سوخت به شرکتهای هواپیمایی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرده است که فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی صرفاً کارتی بوده و عملاً بدون کارت، سوختی به ایرلاینها عرضه نخواهد شد.
هم اکنون تمامی زیرساختها، امکانات و تجهیزات لازم در فرودگاههای سراسر کشور به منظور پرداخت نقدی سوخت از طریق بانکهای فرودگاهها و استفاده از کارتهای بانکی معتبر فراهم شده و آماده بهرهبرداری است.
از سوی دیگر وزارت نفت از مدیران شرکتهای هواپیمایی درخواست کرده تا با تهیه و تأمین کارتهای بانکی معتبر که بهطور اختصاصی برای همین منظور طراحی و آماده شده، نسبت به تحویل سوخت اقدام کنند و در غیراین صورت تمامی مسؤولیتها و تبعات ناشی از عدم اقدام به موقع به عهده شرکتهای هواپیمایی خواهد بود.
در حال حاضر بهطور متوسط روزانه حدود ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی به شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی عرضه میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.