۱۴۵ طرح کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان نیازمند ۱۶ میلیارد یورو سرمایه

۱۴۵ طرح کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان نیازمند ۱۶ میلیارد یورو سرمایه رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تأمین مالی ‌و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: آغاز ۱۴۵ طرحی که کمیسیون سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در نظرگرفته، به ۱۶ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد. به گزارش ایمنا، قاسمعلی‌جباری اظهارکرد: در شرایط اقتصادی حاضر، به راهکارهایی […]

۱۴۵ طرح کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق اصفهان نیازمند ۱۶ میلیارد یورو سرمایه

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تأمین مالی ‌و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: آغاز ۱۴۵ طرحی که کمیسیون سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در نظرگرفته، به ۱۶ میلیارد یورو سرمایه نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، قاسمعلی‌جباری اظهارکرد: در شرایط اقتصادی حاضر، به راهکارهایی برای حل مشکلات نیاز است، از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی و سرمایه‌هایی که در داخل کشور وجود دارد اما در اختیار تولید و صنعت نبوده و بعضاً در بانک‌ها انباشته شده و نهایتاً منجر به رشد بالای نرخ بیکاری در کشورمان شده است.

وی با بیان این‌که برای آغاز ۱۴۵ طرحی که کمیسیون سرمایه‌گذاری در استان اصفهان در نظرگرفته، نیاز به ۱۶ میلیارد یورو سرمایه است، افزود: در حالی که هنوز امکان فراهم کردن این مقدار پول فراهم نشده و اتاق بازرگانی برای رشد اقتصاد کشور و فائق آمدن بر شرایط کنونی، از دانش افراد و متخصصان حوزه‌های مختلف استفاده کرده است تا با ارایه راه‌حل بتوان مشکلات را حل کرد.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تأمین مالی‌ و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این‌که تولید‌کنندگان ما برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی خود، دست نیاز به سوی بانک‌ها دراز کرده‌اند که متأسفانه بانک‌ها با تولید‌کنندگان مشارکت نکرده و بنگاه‌داری می‌کنند، تصریح‌کرد: مردم ما با راه‌های دیگر تأمین سرمایه آشنا نبوده و همین منجر به ایجاد مشکلاتی برای آن‌‌ها می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های بورس در جهت تأمین سرمایه و برای مشارکت عمومی است و بعضاً در برخی سال‌ها، تا بیش از ۱۰۰ در صد، سود را به سرمایه‌گذاران این بخش پرداخت کرده است.

وی افزود: با این‌که اتاق بازرگانی به دنبال راهی برای تأسیس بانکی در استان است که به جذب و استفاده سرمایه‌های استان در بخش‌های مختلف، بپردازد، اما هنوز امکان این امر وجود نداشته و به فکر ایجاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که آن‌‌ها باید از طریق بورس تأمین سرمایه کنند.

 

جباری با بیان این‌که سهم بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور فعلاً حدود ۲۰ درصد است، گفت: تا زمانی که این میزان به ۵۰ درصد نرسد کماکان مشکلات ادامه خواهد داشت.