ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن کارشناسی‌شده عملیاتی شود

ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن کارشناسی‌شده عملیاتی شود رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاز و تهویه مطبوع هشدارداد: ادغام اتحادیه‌های صنفی بدون بررسی‌های کارشناسی و تخصصی منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی می‌شود. محمدباقر معتمد در گفت‌و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران درباره مصوبه هیأت عالی نظارت برای ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن […]

ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن کارشناسی‌شده عملیاتی شود

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاز و تهویه مطبوع هشدارداد: ادغام اتحادیه‌های صنفی بدون بررسی‌های کارشناسی و تخصصی منجر به ایجاد آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی می‌شود.

محمدباقر معتمد در گفت‌و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران درباره مصوبه هیأت عالی نظارت برای ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن اظهار‌کرد: چابک‌سازی و ساماندهی اتحادیه‌های صنفی مورد تأیید همگان است و هیچ‌کس با اصل موضوع ادغام اتحادیه‌های صنفی مخالفتی ندارد اما تأکید بر این است که ادغام اتحادیه‌های صنفی به صورت «کارشناسی شده» عملیاتی شود.

وی با تأکید بر این‌که ادغام اتحادیه‌های صنفی بدون بررسی‌های کارشناسی و تخصصی به آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی‌و سیاسی دامن می‌زند، افزود: هیچ ایرادی ندارد که جریان ادغام اتحادیه‌های صنفی بیش از مهلت مقرر در مصوبه هیأت عالی نظارت زمان ببرد چون باید مقوله ادغام اتحادیه‌های صنفی به صورت اساسی و کارشناسی صورت بگیرد.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در مورد مخالفت‌های صورت گرفته برخی رؤسای اتحادیه‌های صنفی با موضوع ادغام گفت: هیچ یک از رؤسای اتحادیه‌های صنفی مخالف ادغام نیستند و قصد وقت‌کشی و بهانه‌گیری برای ادغام را ندارد؛ بلکه هدف این است که ادغام به نحو علمی و تخصصی اجرایی شود.

وی تصریح‌کرد: در صورتی ادغام اتحادیه‌ها بدون توجه و دقت کافی به رسته‌های صنفی انجام شود، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

معتمد در عین حال به این نکته اشاره کرد که طبق مصوبه هیأت عالی نظارت ادغام آن دسته از اتحادیه‌های صنفی که توان مالی ندارند و از حدنصاب برخوردار نیستند و فعالیت‌های همگن دارند، باید ادغام شوند که قاعدتاً باید اتحادیه‌هایی فاقد بنیه مالی ‌و حدنصاب در اولویت ادغام باشند و باید ادغام را از آن‌‌ها کلید بزنیم تا نوبت به اتحادیه‌های همگن و مشابه برسد.

 

وی در خصوص ادغام اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع ضمن اشاره به ۶۵۰ عضو دارای پروانه کسب در این اتحادیه گفت: ما با دو اتحادیه تداخل صنفی داریم و هیچ ایرادی ندارد که با دو اتحادیه لوله‌کشی و تأسیسات و تولیدکنندگان شوفاژ ادغام شویم.