سخنگوی بیمهمرکزی توضیحاتی را در مورد خسارت کسبوکارهای اینترنتی بیمه شده ارایه کرد. به گزارش ایسنا، محید مشعلچی؛ در نشست خبری در پاسخ به سؤال ایسنا، مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه بودجهای برای کسبوکارهای اینترنتی بیمه شده که به دلیل اختلال در اینترنت آسیب دیدهاند در نظر گرفته است یا خیر، گفت: باید بررسی […]
سخنگوی بیمهمرکزی توضیحاتی را در مورد خسارت کسبوکارهای اینترنتی بیمه شده ارایه کرد. به گزارش ایسنا، محید مشعلچی؛ در نشست خبری در پاسخ به سؤال ایسنا، مبنی بر اینکه آیا صنعت بیمه بودجهای برای کسبوکارهای اینترنتی بیمه شده که به دلیل اختلال در اینترنت آسیب دیدهاند در نظر گرفته است یا خیر، گفت: باید بررسی شود که آیا این موضوع در حیطه وظایف بانکمرکزی است یا خیر. البته مبدأ و ماخذ این موضوع وزارت اقتصاد است و اگر این وزارتخانه تشخیص دهد باید بررسی کنیم ببینیم بیمه برای جبران خسارت چه کاری میتواند انجام دهد. وی ادامه داد: البته پوششهای بیمهای سایبری در چند شرکت بیمه آغاز شده است و ریسک کسبوکارهای ناشی اختلال اینترنت را پوشش میدهد، اما در ماههای اخیر بودجهای برای جبران خسارت در نظر گرفته نشده بود.
آخرین وضعیت ضریب نفوذ بیمه در کشور
سخنگوی بیمهمرکزی، در ادامه درمورد ضریب نفوذ بیمه در کشور، توضیح داد: ضریب نفوذ دو مؤلفه حق بیمه تولیدی و GDP دارد؛ بنابراین منعطف است و ثابت نیست. وضعیت رشد بیمه در کشور بهتر از سایر مؤلفههای اقتصادی بوده است. استارت افزایش ضریب نفوذ بیمه از سال ۱۳۹۰ زده شد و فرض بر این بود که اگر همه مؤلفههای اقتصادی در کشور درست باشد، حق بیمه تولیدی سالانه ۵۰ درصد زیاد شود تا به هفت درصد ضریب نفوذ برسیم. مشعلچی؛ ادامه داد: بنابراین شرط بر این شد که رشد اقتصادی سالانه هشت درصد و تورم زیر ۸٫۸ درصد باشد که این اتفاق رخ نداد. طبق برنامهریزیهای انجام شده ضریب نفوذ تا پایان سال به ۳٫۲ درصد میرسد.
بیمه زندگی در کشورهای دیگر
وی در ادامه، در مورد اتصال شرکتهای بیمه به سامانه سپاس، اظهار کرد: نسخهپیچی الکترونیک تکلیف دولتها در سالهای قبل بوده است و بیمههای پایه به دلیل تنوع انواع بیمهها راحت توانستند نسخه پیچی را تا حد زیادی جلو ببرند. طبق قانون بیمههای تکمیلی باید از طریق سامانه به پایگاهی که برای وزارت بهداشت متصل شوند، در اینجا نقشی برای نهاد ناظر بیمه نیست، اما چون به نفع مردم است ورود کردیم و مأموریت خودخواسته بیمهمرکزی از پنج ماه قبل آغاز شد. مشعلچی؛ ادامه داد: چند شرکت بیمهگر با تسهیلگری بیمهمرکزی مستقیم به سامانه وزارت بهداشت متصل شدهاند و سایر شرکتها طی هفتههای آینده متصل خواهند شد. برآوردها این است که شرکتهای بیمهگر تکمیلی دارای پرتفوی درمان تا حداکثر یک ماه دیگر طبق قانون بودجه به سامانههای مربوطه متصل شوند. سخنگوی بیمهمرکزی، ادامه داد: پس از آن وزارت بهداشت باید آنالیز دادهها را انجام و اطلاعات خارج از بیمههای تکمیلی را از طریق سامانه سپاس در اختیار شرکتهای بیمهگر قرار دهد.
بررسی فرار مالیاتی در یکی از شرکتهای بیمه
مشعلچی؛ در مورد فرار مالیاتی در یکی از شرکتهای بیمه، اظهار کرد: پوششهای بیمه زندگی به تناسب سرمایه، سن و حق بیمه مشخص میشود، ممکن است بگویند تعرفه برای اخذ معافیت مالیاتی زیاد یا کم است. البته در این مورد تیمی از حوزه نظارت ارسال و بررسی اولیه انجام شده است. وی با اشاره به مولدسازی داراییهای راکد، گفت: این تصمیم بسیار خوبی است و نام بیمهمرکزی هم در لایحه بودجه آمده است تا دارایی اضافه خود را به فروش برسانیم. اما حرف ما این است که دارایی بیمهمرکزی دارایی دولت نیست، بلکه دارایی مردم است. ما دارایی مازاد نداریم، فقط چند سوئیت در کیش و یک زمین در بابلسر داریم.
دیدگاه بسته شده است.