معاون وزیر راهوشهرسازی، از بهرهبرداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از آغاز دهه مبارک فجر تا پایان سال خبر داد و گفت: دو اَبرپروژه آزادراهی و ریلی، آزادراه اصفهان-شیراز و خطآهن بستانآباد-خاوران نیز در آینده نزدیک افتتاح میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ افزود: یکی از مهمترین پایههای توسعه در هر کشور ساخت انواع راههاست و […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، از بهرهبرداری ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از آغاز دهه مبارک فجر تا پایان سال خبر داد و گفت: دو اَبرپروژه آزادراهی و ریلی، آزادراه اصفهان-شیراز و خطآهن بستانآباد-خاوران نیز در آینده نزدیک افتتاح میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ افزود: یکی از مهمترین پایههای توسعه در هر کشور ساخت انواع راههاست و این مهم در کشور با احداث مسیرهای آزادراهی، توسعه شبکه ریلی و تکمیل کریدورهای ترانزیتی با جدیت و برنامهریزی در این سالها دنبال میشود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملو نقل کشور، از افتتاح ۴۳۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: این مسیرهای بزرگراهی در ۱۳ استان کشور به ارزش هشتهزار میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بینالمللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاههای ترافیکی احداث شده است. وی، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دو ابر پروژه ریلی و آزادراهی کشور را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه شبکه حملونقل اعلام کرد و ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان-شیراز و خطآهن بستانآباد-خاوران در مراحل پایانی کار است و بخش اعظم کارهای اجرایی آنها به اتمام رسیده است و به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهرهبرداری در آینده نزدیک هستند. خادمی؛ خودکفایی در احداث پروژههای راهسازی و بومیسازی بسیاری از فناوریهای ساخت را از مهمترین دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی دانست و گفت: توانمندی و تخصص در ساخت خطوط راهآهن به ویژه در بخش روسازی بعد از انقلاب اسلامی بهخصوص در دوره تحریمهای ظالمانه علیه ایران، رشد چشمگیری یافت و همه فرآیندهای اجرای پروژههای راهسازی از طراحی تا اجراء و نظارت به وسیله مهندسان داخلی انجام میشود. در این زمینه آماده صدور خدمات فنی به کشورهای همسایه نیز هستیم. معاون وزیر راهوشهرسازی، با اشاره به ۱۵۰ کیلومتر طول شاهراههای جادهای کشور پیش از انقلاب اسلامی، اضافهکرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبود و امروز این رقم به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه در حال بهرهبرداری و شش هزار کیلومتر مسیر در دست اجراء رسیده است. وی تأکید کرد: طبق برنامهریزی انجام شده در آینده اکثر مسیرهای شریانی کشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار میگیرد. خادمی؛ رشد ۱۸ برابری طول شبکه آزادراهی پس از انقلاب اسلامی را قابل توجه دانست و گفت: طول شبکه آزادراهی در حال بهرهبرداری از ۱۵۰ کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به دوهزار و ۹۰۰ کیلومتر در حالحاضر رسیده است و برنامه بلندمدت در این حوزه ساخت ۱۰هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور است که دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر از این میزان در دست احداث قرار دارد. وی درباره تکمیل راههای روستایی بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کمتر از یکهزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود و بسیاری از روستاها فاقد راه مناسب بودند که در حالحاضر ۱۲۲ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور موجود است که حدود ۹۰ هزار کیلومتر آن آسفالته است.
دیدگاه بسته شده است.