گروه خودرو -رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: بین اعضای شورایرقابت در مورد عرضه خودرو در بورس اختلافنظر جدی وجود دارد و هنوز به جمعبندی نرسیدهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مجید عشقی؛ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری بلای جان صنعت است، اظهار کرد: برخی تمایل دارند تجربههای دیگران را بارها تجربه کنند. […]
گروه خودرو -رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: بین اعضای شورایرقابت در مورد عرضه خودرو در بورس اختلافنظر جدی وجود دارد و هنوز به جمعبندی نرسیدهاند. به گزارش مناقصهمزایده، مجید عشقی؛ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه قیمتگذاری دستوری بلای جان صنعت است، اظهار کرد: برخی تمایل دارند تجربههای دیگران را بارها تجربه کنند. اگر درمورد فولاد و پتروشیمی هم کوتاه میآمدیم زیان انباشتهای که در خودروسازها وجود دارد در آنجا هم اتفاق میافتاد. وی ادامه داد: صنعت خودرو چندین سال است که توسط شورایرقابت و سازمان حمایت گروگان گرفته شده است. سازمان بورس هم درابتدا با عرضه خودرو در بورس مخالف بود اما با توجه به ساختار این صنعت به این نتیجه رسیدیم که این صنعت راه نجاتی جز این ندارد. رئیس سازمان بورس، با اشاره به معاملات خودرو در بورس کالا عنوان کرد: ممکن است در ابتدا خودروها بالاتر از قیمت بازار معامله شود، اما بعد از مدتی به تعادل میرسد. عشقی؛ ادامه داد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان توسط مجموع خودروسازها توزیع میشود که ۱۰۰ هزار میلیارد آن مانند یک یارانه کور در یک قرعهکشی توزیع و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن پشت پرده توزیع میشود. وی با تأکید بر اینکه سازمان بورس عرضه خودرو در بورس را با جدیت پیگیری و از آن دفاع میکند، عنوان کرد: اگر عرضه ادامه پیدا نکند امیدی به زندهشدن این صنعت وجود ندارد. سهامدارانی که ابتدای سال خودرو خریدند تاکنون سود زیادی کردند اما سهامدارانی که سهام خودروسازها را خریدند باید متحمل ریسک شوند. توقف عرضه خودرو در بورس تبعات عجیبی خواهد داشت. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، افزود: عرضه خودرو در بورس جزییات زیادی دارد که شورایرقابت هنوز وارد جزییات نشده و کلیات را تصویب کرده است و احتمالاً این موضوع طول میکشد اما در حال پیگیری هستیم تا در نهایت صنعت آسیب نبیند و بتواند با قیمتهای بازار محصولات خود را بفروشد. وی در مورد توقف عرضه در بورس، گفت: سعی داریم دغدغههای شورایرقابت را حل کنیم و تلاش میکنیم به نحوی شود که مقررات شورایرقابت هم نقض نشود ولی امیدواریم عرضهها شروع شود و شاید یکی، دو هفته دیگر آغاز شود. عشقی؛ تصریح کرد: غیر از یکی، دو تا از خودروها که شورایرقابت نسبت به آنها موضع داشت عرضه فعلاً صورت نمیگیرد اما در مورد سایر خودروها عرضه خواهیم داشت. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، گفت: در شورایرقابت هم در مورد عرضه خودرو در بورس اختلافنظر جدی وجود دارد و هنوز به جمعبندی نرسیدهاند. وی در مورد عرضه خودروهای وارداتی در بورس، اظهار کرد: ریسکهای خاصی برای خودروهای وارداتی متصور هستیم و اگر در بورس فروخته شود و به موقع تحویل نشود مشکل ایجاد میشود و ما در حال رایزنی با مسؤولان واردات هستیم تا ریسک را مدیریت کنیم. عشقی؛ گفت: اگر مدلی تعریف شود که ریسک تحویل از بین برود عرضه خودروهای وارداتی در بورس آغاز میشود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درخصوص جاماندگان سهام عدالت نیز، گفت: این موضوع سازمان خصوصیسازی مربوط است اما در مورد جاماندگان هنوز لیست اسامی نهایی به سازمان بورس ندادهاند اما در حال انجام است. وی در مورد عرضه خودروهای وارداتی در بورس، اظهار کرد: ریسکهای خاصی برای خودروهای وارداتی متصور هستیم و اگر در بورس فروخته شود و به موقع تحویل نشود مشکل ایجاد میشود و ما در حال رایزنی با مسؤولان واردات هستیم تا ریسک را مدیریت کنیم. عشقی؛ گفت: اگر مدلی تعریف شود که ریسک تحویل از بین برود عرضه خودروهای وارداتی در بورس آغاز میشود.
حقوق رقابت[۱] یکی از حوزههای نسبتاً جدید در حقوق است که قواعد آن، سعی در حفظ رقابت بین عرضهکنندگان کالا یا خدمت است. این رشته در حقوق عمومی اقتصادی جایگاه ویژهای دارد. اساساً این رشته محصول اقتصاد آزاد است که در آن بازیگران بازار نقش تعیینکننده دارند. با این حال تجربه نشان داده که قواعد […]
تثبیت نرخ دستوری قیمت کارخانهای خودرو، در حالی طی ۱۹ ماهه گذشته ادامه دارد که در این فریز قیمت، هم خودروساز و هم مصرفکننده واقعی هر دو بازنده بودند. به گزارش پرشینخودرو، به گفته یک کارشناس صنعت خودرو، اصلاح قیمت خودرو در این وضعیت علاوه بر تقویت توان مالی شرکتها، فرصتی برای خودروسازان خواهد بود […]
سخنگوی مرکزی ملی رقابت، گفت: شورایرقابت هیچ وقت قیمتگذار خودرو نبوده، بلکه شورایرقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند. به گزارش مهر، سپهر دادجویتوکلی؛ سخنگوی مرکزی ملی رقابت، گفت: شورایرقابت هیچ وقت قیمتگذار خودرو نبوده، بلکه شورایرقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی […]
شورایرقابت در سالجاری به نهاد تولید مجوز برای گرانفروشی خودروسازان تبدیل شده و تقریباً هر دو ماه سه بار مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان داده است. به گزارش ایرنا، بررسی مصوبههای شورایرقابت نشان میدهد که از ابتدای امسال تا هفتم آبان ماه، ۱۲ بار افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی به تصویب رسیده است […]
دیدگاه بسته شده است.