معصومه براتی- رئیس کل بیمهمرکزی با اشاره به اینکه ۲۸٫۵ میلیون نفر بیمه عمر و زندگی هستند، گفت: با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور هزینههایی که دولت در باب پوشش کسری صندوق انجام میدهد، جدی است و تنها حوزهای که میتواند به این فرآیند کمک کند، بیمه عمر و زندگی است. به […]
معصومه براتی- رئیس کل بیمهمرکزی با اشاره به اینکه ۲۸٫۵ میلیون نفر بیمه عمر و زندگی هستند، گفت: با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور هزینههایی که دولت در باب پوشش کسری صندوق انجام میدهد، جدی است و تنها حوزهای که میتواند به این فرآیند کمک کند، بیمه عمر و زندگی است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید بهزادپور؛ در مراسم سهشنبههای نوآورانه صنعت بیمه با تأکید بر اینکه صنعت بیمه باید مورد شناخت و اعتماد بیشتر قرار بگیرد، اظهار کرد: صنعت بیمه بسیار پیچیده است و مختصات متعددی دارد، نیاز است در کنار اصلاح فرآیندها و رویهها با ارایه محصولات جدید، آرامآرام فرهنگسازی هم اتفاق رخ دهد و مردم با بخشهای مختلف این صنعت آشنا شوند. وی ادامه داد: گذشته از تکالیفی که در قانون برنامه برای بیمه در نظر گرفته شده و منافع همهگیری که این صنعت برای مردم دارد، ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری همه دستگاههای اجرایی را مکلف به ایجاد بیمه کرده است. به ایجاد بیمه زندگی هم توصیه شده است. به گفته بهزادپور، حدود ۲۸٫۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه عمر و زندگی هستند که عدد قابلتوجهی است.
بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور
رئیس کل بیمهمرکزی، با اشاره به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور، گفت: با توجه به بالا رفتن میانگین سنی جمعیت کشور هزینههایی که دولت در باب پوشش کسری صندوق انجام میدهد جدی است و تنها حوزهای که میتواند به این فرآیند کمک کند بیمه عمر و زندگی است. مدلی که امروز معرفی شد که سعی شده از بیمه تأمیناجتماعی الگوبرداری شود حتماً موفق خواهد بود. بهزادپور؛ با اشاره به زلزله خوی عنوان کرد: شرکتهای بیمه باید به تکلیف خود در این حادثه عمل کنند.
متقاعد کردن مخاطب برای خرید بیمهمرکزی سخت است
در این نشست، علی بنیادی نائینی؛ معاون طرح و توسعه بیمهمرکزی، نیز با اشاره به بیمههای زندگی اظهار کرد: متقاعد کردن مخاطب برای خرید بیمهمرکزی سخت است، در بیمه ثالث فرد اجبار دارد اما در بیمههای زندگی نه، به همین دلیل این سؤال برای مخاطب مطرح است که چرا باید اقدام به خرید بیمه زندگی کند؟ بنابراین سادهسازی محصول و اغنا کردن مخاطب در بیمه زندگی موضوع مهمی است. وی ادامه داد: در بیمههای زندگی باید به جای فروش به رویکرد بازاریابی توجه کرد، گاهی علت اینکه از برخی محصولات استقبال نمیشود، نگاه فروشی است.
لزوم ادامه معافیت مالیاتی بیمههای عمر
همچنین در این نشست، عباسیانفرد؛ مدیرکل نظارت فنی بیمهمرکزی، با تأکید بر لزوم ادامه معافیت مالیاتی بیمههای عمر، عنوان کرد: موضوع اعمال مالیات بر بیمههای عمر مطرح نیست و نباید کاری کرد که معافیت مالیاتی این بیمهها لغو شود. وی ادامه داد: بیمههای عمر تشویق پسانداز ملی هستند و در دنیا به این بیمهها سپر مالیاتی داده میشود تا مردم را به سمت خرید این بیمهها سوق دهند.
شرکتهای بیمه نسبت به پرداخت خسارت زلزله خوی اقدام کردند
در ادامه، استاد هاشمی؛ معاون نظارت بیمهمرکزی، با اشاره به زلزله خوی عنوان کرد: صنعت بیمه در کنار حادثهدیدگان است. بیمهمرکزی به شرکتهای بیمه تأکید کرده است که نسبت به ارزیابی خسارتها و پرداخت خسارت اقدام کند. برآوردها حاکی از آن است که ۳۰۰۰ واحد در این زلزله آسیب دیده باشند که پرونده خسارتی حدود ۱۰۰۰ واحد درحال بررسی است.
مستمری مادامالعمر با دوره تضمین
در این مراسم حیدری؛ مدیرعامل بیمه کارآفرین، نیز با اشاره به مستمری مادامالعمر با دوره تضمین (امید بازنشستگی)، اظهار کرد: محصول مستمری مادامالعمر لا دوره تضمین بیمه کارآفرین، بهعنوان یک محصول مستقل از دو بخش انباشت (پرداخت حق بیمه) و پرداخت مستمری با دوره تضمین ۱۰ ساله تشکیل شده است. وی ادامه داد: منظور از دوره انباشت حق بیمه محققسازی حداکثری مزایای حیات و تنوع روش پرداخت حق بیمه و امکان تنفس دوساله در پرداخت حق بیمه است.منظور از دوره پرداخت مستمری نیز همراستاسازی مبالغ مستمری پرداختی با وضعیت اقتصادی کشور و استفاده حداکثری از بازده سرمایهگذاری در تعیین مبالغ مستمری است. به گفته حیدری، حداقل سن بیمه شده صفر و حداکثر سن بیمه شده نیز ۴۵ سال است. حداقل مدت پرداخت حق بیمه ۱۰ سال و شروع پرداخت مستمری ۵۵ سال است.
در پایان فروردین ماه سالجاری، بیش از ۴۸۳ هزار فقره بیمهنامه عمر (زندگی) به ارزش ۶۳۶۷ میلیارد تومان خریداری شده که سهمی ۱۲ درصدی از کل بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. به گزارش ایسنا، براساس آمارهای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه در فروردین ماه سالجاری، در این […]
دیدگاه بسته شده است.