تقویت ۱۷۴ واحدی شاخص کل

تقویت ۱۷۴ واحدی شاخص کل معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجم بودند، بازاری که با واگذاری صف‌های ناپایدار خریداران در گروه خودرویی‌‌ها، شاخص آن کمی به استراحت خواهد رفت. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۷۴ واحدی به رقم […]

تقویت ۱۷۴ واحدی شاخص کل

معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجم بودند، بازاری که با واگذاری صف‌های ناپایدار خریداران در گروه خودرویی‌‌ها، شاخص آن کمی به استراحت خواهد رفت.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۷۴ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۸۱ واحد رسید.

شاخص کل هموزن اما با ۲۲ واحد افزایش عدد ۱۴ هزار و ۷۹۶ واحد را تجربه کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با ۱۹۱ واحد رشد عدد ۸۵ هزار و ۸۰۶ واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۸۷ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۷۸۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۵۸۸ واحد افزایش عدد ۱۶۹ هزار و ۴۸۲ واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) اما بدون رشد محسوسی روی رقم ۸۲۲ واحد ایستاد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۱۱۵ واحد، گروه سایپا با ۴۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۲۳ واحد افزایش، بالا‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سیمان ایلام با ۱۵ واحد و ملی صنایع مس ایران و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هر یک به میزان ۱۳ واحد، بالا‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است، ارزش کل معاملات در این روز بورس تهران به بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن بیش از یک میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۵ هزار و ۸۰۰ نوبت دادوستد بود.

طی معاملات این روز، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شرق، نساجی بروجرد، حق‌تقدم استفاده نشده کشتیرانی دریای خزر، بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق‌تقدم خرید سهام گروه سرمایه‌گذاری مسکن متوقف شد.

دیروز ۱۴۴٫۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش بیش از ۸۸ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این سهم به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد.

در صنعتی دریایی ایران اما کم‌تر از ۱۵ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۴ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده کد‌به‌کد شد.۱۴٫۵ میلیون سهم تولیدی کاشی تکسرام نیز به ارزش کم‌تر از ۱٫۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کدبه‌کد شد.

براساس این گزارش، دیروز بازار سهام همسو با افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌های خودرویی‌‌ها شاهد واگذاری صف‌های خرید ناپایدار و به تبع آن متعادل شدن روند معاملات سهام در این گروه بود.

این در حالی است که برخی معامله‌گران پیش‌بینی کرده بودند که فضای حاکم بر معاملات گروه خودرویی‌‌ها با هدف نوسان‌گیری بوده و دلیل محکمی برای شکل‌گیری صف‌های خرید در روز گذشته را نداشته است.

همچنین در گروه پالایشی‌‌ها «شبریز» در حالی با اقبال خریداران سهام و شکل‌گیری صف خرید ۴ میلیون سهمی در پایان معاملات امروز مواجه شد که برخی خبر‌ها حاکی از به بهره‌برداری رسیدن پروژه روغن و ضدیخ‌سازی این مجتمع پالایشگاهی در مهر ماه ۹۵ حکایت دارد.

 

در گروه خرده‌فروشی‌‌ها نیز خبر‌ها حاکی از تلاش این شرکت برای واگذاری زمین یکی از کارخانه‌های خود در شهر اصفهان شنیده شد هر چند که برای آن مشتری وجود ندارد.