انجام ivf برای درمان ناباروری در کشور رایگان شد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام ivf برای درمان ناباروری در کشور رایگان شد طاهره طرقی- استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر هیچ اعزامی به خارج از کشور برای درمان نازایی نداریم چراکه ایران در زمینه درمان نازایی جزو کشورهای پیشرفته است. به‌گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، اشرف‌آل‌یاسین، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: […]

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

انجام ivf برای درمان ناباروری در کشور رایگان شد

طاهره طرقی- استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر هیچ اعزامی به خارج از کشور برای درمان نازایی نداریم چراکه ایران در زمینه درمان نازایی جزو کشورهای پیشرفته است.

به‌گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، اشرف‌آل‌یاسین، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمورد اهدای تخمک، جنین و اجاره رحم در کشور قانون داریم و این اقدامات با تأیید پزشکی قانونی، دادگاه و مشاوره روانپزشکی انجام می‌شود، البته شرایط اهدای اسپرم نیز در حال بررسی در وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به انجام ۲۵۰ مورد ivf رایگان در کشور با توجه به ابلاغ دولت در سراسر کشور، افزود: ۲۰ بخش نازایی تا پایان سال در کشور راه‌اندازی و ۳۵ بخش دانشگاهی و دولتی در این زمینه تجهیز می‌شوند.

متخصص زنان و زایمان گفت: در حال حاضر هیچ اعزامی به خارج کشور برای درمان نازایی نداریم چراکه کشور پیشرفته در درمان نازایی هستیم.

رییس پانزدهمین کنگره زنان و مامایی ایران گفت: انجام ivf رایگان با توجه به وضعیت مالی بیمار اولویت‌بندی می‌شود.

۱۰ درصد زوج‌‌ها در معرض خطر نازایی هستند

در ادامه این نشست، مسؤول بخش یورو گاینوکولوژی زنان بیمارستان امام با اشاره به مشکلات کف‌لگن در زنان گفت: بی‌اختیاری ادرار، افتادگی مثانه و روده از جمله این مشکلات بوده که تا حدود زیادی با انجام ورزش‌های خاص قابل پیشگیری است.

زینت قنبری اظهارداشت: یوروگاینوکولوژی رشته‌ای بوده که در ارتباط با مشکلات کف لگن زنان بوده و هنوز در ایران چندان شناخته شده نیست.

وی افزود: بی‌اختیاری ادرار، مشکلات دفعی، افتادگی مثانه و روده از جمله مسایل مربوط به رشته یوروگاینوکولوژی بوده که همه این موارد کیفیت زندگی زنان را می‌تواند تا میزان زیادی دچار اختلال کند.

وی افزود: بیماری‌های مرتبط با کف لگن در زنان خطر مرگ نداشته ولی عوارض زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد. همچنین زنان از ۱۸ سالگی تا سال‌های پایانی عمر خود ممکن است درگیر این بیماری‌ها شوند.

بیماری‌هایی که خطر مرگ ندارند

مسؤول بخش یورو گاینوکولوژی زنان بیمارستان امام نیز با اشاره به مشکلات کف لگن در زنان  ادامه داد: بیماری‌های مشکلات کف لگن قابل پیشگیری است و ورزش‌های خاص در این زمینه کمک‌کننده است. همچنین باوجود روش‌های درمانی به صورت جراحی، درمان‌های غیرجراحی نیز می‌تواند مؤثر واقع شود.

قنبری با بیان این‌که مسایل مربوط به یوروگاینوکولوژی در پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران مطرح می‌شود، گفت: پروتکل‌های درمانی نیز در این زمینه مورد بحث قرار گرفته و مهمانانی از داخل و خارج از کشور نیز اطلاعات خود را در این زمینه به اشتراک می‌گذارند.

 

وی با اشاره به موضوع لیزر خاطرنشان کرد: موضوع لیزر در کشور ما بسیار استفاده از آن گسترش یافته و برای درمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارگاهی به این منظور نیز در حاشیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران با هدف ارائه اندیکاسیون‌های لیزر در زنان مطرح می‌شود.