وزارت صنعت انحصارگرایی خودرو را بشکند

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که ایران با ایجاد بازار رقابتی می‌تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود، گفت: با توجه به قرارگیری در شرایط پساتحریم باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد. به گزارش خانه ملت، محمدحسین‌فرهنگی با بیان این‌که تأکید بر ساخت خودروی داخلی […]

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که ایران با ایجاد بازار رقابتی می‌تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود، گفت: با توجه به قرارگیری در شرایط پساتحریم باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، محمدحسین‌فرهنگی با بیان این‌که تأکید بر ساخت خودروی داخلی باید پیش‌شرط کیفیت داشته باشد، گفت: پیش‌شرط کیفیت محقق نمی‌شود، مگر این‌که بازار خودروی داخلی رقابتی شده و از حالت انحصاری خارج شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: شرایط انحصاری سبب می‌شود، تولیدکنندگان برای دستیابی به سود بیش‌تر به مصرف‌کننده فشار وارد کنند.

خودروسازان داخلی باید عوامل دخیل در افزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند

فرهنگی با اشاره به مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی برای تولید خودروهای رده قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان، ادامه داد: مقرر شده بود خودرویی با قیمتی ارزان‌تر از قیمت‌های کنونی درخط تولید یکی از تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما درعمل قیمتی بیش از خودروهای گذشته پیدا کرد و این رویکرد متناسب با بازار قیمتی نیست.

وی با تأکید بر این‌که خودروسازان داخلی باید عوامل دخیل درافزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند، یادآور شد: خودروهای گران‌قیمت بازار محدودتری نسبت به خودروهای با قیمت پایین دارند، اما اگر کیفیتی در کار نباشد، این بازار تنها در شرایط دامپینگ خود را نشان می‌دهد.

ایران با ایجاد بازار رقابتی می‌تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود

فرهنگی با بیان این‌که ایران با ایجاد بازار رقابتی می‌تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود، افزود: کیفیت و فناوری خودروهای ارزانقیمت گذشته مربوط به سال‌ها قبل است و کیفیت مناسبی نداشته و قطعا باید در شرایط پساتحریم خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای به‌روز و با کیفیت در رده‌های قیمتی مختلف هستند، همان‌طور که کشورهای توسعه‌یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید می‌کنند.

 

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت کردن، از بین بردن انحصارگری، حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صورت همزمان است و نمایندگان مجلس نیز بر انجام این امور از سوی این وزارت خانه اصرار و تأکید دارند.