مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد

پیگیری جهت تأمین اعتبار و برگزاری مناقصات لکه‌گیری راه‌های روستایی اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، گفت: جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی خراب استان اصفهان در حال تلاش برای برگزاری مناقصات و تأمین اعتبار هستیم.‌ به گزارش مناقصه‌مزایده، فرزاد دادخواه؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه اصفهان چهارراه ترانزیت کشور است و این شرایط محاسن و معایبی دارد، اظهار […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، گفت: جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی خراب استان اصفهان در حال تلاش برای برگزاری مناقصات و تأمین اعتبار هستیم.‌ به گزارش مناقصه‌مزایده، فرزاد دادخواه؛ در نشست خبری با اشاره به اینکه اصفهان چهارراه ترانزیت کشور است و این شرایط محاسن و معایبی دارد، اظهار داشت: روزانه بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در راه‌های اصلی استان انجام می‌شود که این حجم تردد و گاهی تخلفات ناشی از اضافه تُناژ به راه‌ها آسیب می‌رساند. وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان دارای خرابی شدید است، افزود: در سال سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ کیلومتر از این راه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان لکه‌گیری و روکش آسفالت شد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، با بیان اینکه لکه‌گیری ۹۰۰ کیلومتر از محور‌ها و شریان‌های اصلی باقی‌مانده است، خاطرنشان کرد: باید توجه که علاوه بر یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، در راه‌های فرعی و روستایی نیز خرابی‌های وجود دارد که برای آن‌ها در حال تلاش برای برگزاری مناقصات و تأمین اعتبار هستیم.‌ دادخواه؛ با اشاره به اینکه عمده تخلفات تناژ حاصل از بار معادن است، ابراز داشت: هر یک تُن اضافه تناژ بصورت تصاعدی روکش راه‌ها را از بین می‌برد و به ابنیه جاده خسارت وارد می‌کند. وی اضافه کرد: درخصوص اضافه تناژ بار معادن در جلسه هفته گذشته شورای معادن استان مصوب شد که معادن نصب باسکول و اخذ بارنامه و نصب باسکول و جلوگیری از اضافه تناژ در خروجی معادن را در دستور کار قرار دهند که باید مصوبه از راه‌ها محافظت خواهد شد و می‌توان میزان اضافه تناژ را با تجهیزات و تمهیداتی به حداقل رساند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۹ نقطه پر تصادف در راه‌های استان شناسایی شده است، افزود: براساس شاخص‌های مصوب کشوری ۶۷ نقطه استان در اولویت اجراء قرار گرفت و تمامی عملیات توسط ماشین‌آلات به صورت امانی در سراسر استان انجام شده و اکنون به راه‌های روستایی رسیده است و با اعتبارات موجود ۳۹ نقطه رفع خطر شده است. دادخواه؛ اضافه کرد: مابقی نقاط پرحادثه با احداث زیرگذر و اقدامات فنی ایمن‌سازی خواهد شد به‌جز شش نقطه که اعتبارات ویژه نیاز دارد که در اولویت هستند و تلاش می‌کنیم که نقطه پرخطر جدیدی ایجاد نشود. وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه دارد، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۵۰ پروژه در حوزه‌های مختلف در حال اجراست یا قرارداد آن‌ها منعقد شده است.