گروه خودرو- دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: ۶۰ درصد آلودگی هوای کشور ناشی از خودروهای فرسوده است، اما متأسفانه هیچ نظارتی در این زمینه نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مبنی براختصاص ۱۰درصد از سهمیه قرعهکشی به مالکان خودروهای فرسوده که در […]
گروه خودرو- دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: ۶۰ درصد آلودگی هوای کشور ناشی از خودروهای فرسوده است، اما متأسفانه هیچ نظارتی در این زمینه نمیشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدامیر احمدی؛ دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده مبنی براختصاص ۱۰درصد از سهمیه قرعهکشی به مالکان خودروهای فرسوده که در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشبینی شده بود، قرار بود از ابتدای امسال اجرایی شود، در حالیکه پس از گذشت شش ماه از سال به اجراء درآمد. به گفته او، اطلاعات مالکان خودروهای فرسوده به دلیل شرایط بحرانی کشور و پایین بودن سرعت اینترنت در شهریورماه در سیستم ثبت نمیشد و بسیاری از آنها موفق به ثبتنام در این طرح نشدند. آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده نیز که در این طرح برنده شدهاند، در حالی به مراکز اسقاط مراجعه میکنند که هیچ اطلاعاتی از خودرو و مالک در صفحه مراکز بارگذاری نشده است. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، گفت: متأسفانه بسیاری از مالکان خودروهای فرسوده که از قشر محروم و آسیب دیده جامعه هستند با خودروی فرسوده و خطرات ناشی از آن و از دور افتادهترین نقاط کشور برای استفاده از مزایای این طرح به پایتخت آمدهاند، اما وقتی به ستاد مدیریت حملونقل و سوخت مراجعه میکنند، با مشکلاتی در سیستم ستاد مواجه میشوند. احمدی؛ با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاهها موجب آشفتگی در اجرای این طرح شده است، گفت: وزارت صمت، ستاد مدیریت حملونقل و سوخت و خودروساز همه به نوبه خود به سبب عدم اطلاعرسانی صحیح در رابطه با اجرای این طرح مقصر هستند. او گفت: علیرغم پیشبینی اختصاص ۱۰ درصد از سهمیه قرعهکشی به مالکان خودروهای فرسوده در بودجه سال ۱۴۰۱، اگر امسال تولیدات ایرانخودرو را یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در نظر بگیریم، میبایست ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص پیدا میکرد، اما تاکنون ۱۰ هزار دستگاه خودرو هم جایگزین نشده است. دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت، تصریح کرد: در شرایطی که ۶۰ درصد آلودگی هوای کشور ناشی از خودروهای فرسوده است و دو هفته بحرانی را در کلانشهرها داشتیم، اما همچنان باید شاهد عدم برنامهریزی برای جایگزینی خودروهای فرسوده و بیتوجهی مقامات کشور به این موضوع باشیم. احمدی؛ گفت: طبق جلساتی که با ستاد مدیریت حملونقل و سوخت برای اجرای صحیح طرح جایگزینی و رفع مشکل مالکان خودروهای فرسوده داشتیم، مقرر شد امکان دسترسی مراکز اسقاط به اطلاعات خودرو و مالکان فراهم شود تا بتوانیم به تسهیل اجرای این طرح کمک کنیم و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر اجرایی شود.
گروه اجتماعی- داشتن هوای پاک دیگر نه تنها آرزوی پایتختیها شده، بلکه اکنون در بسیاری از نقاط ایران نیز هوای پاک به آرزویی دستنیافتنی تبدیل شده است؛ آن هم در فصلی که بسیاری آن را زیباترین فصل ایران مینامند! دیگر از پاییز هزار رنگ خبری نیست و نفس در داخل سینه به زحمت بالا میآید. […]
عضو هیأت رئیسه مجلس، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و کارشناسان دولتی کارهای خوبی برای توجه به محیطزیست در برنامه پنجساله انجام دادهاند. به گزارش مناقصهمزایده، او با اشاره به آلودگی هوا در ادامه تأکید کرد: متأسفانه قسمت عمده آلودگی هوا متعلق به خودروهای تولیدی کشور است که شاهد […]
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد. صادق ضیاییان؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور، گفت: وضع هوا پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر مناطق ذکر شده، گستره بارش کل […]
دیدگاه بسته شده است.