آلبوم «طریق عشق» محمدرضاشجریان رونمایی شد

آلبوم «طریق عشق» محمدرضاشجریان رونمایی شد مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی پرویزمشکاتیان، خوانندگی محمدرضاشجریان و همراهی گروه موسیقی «عارف» دیروز در تالار وحدت تهران برگزار شد. به گزارش مهر، پرویزپرستویی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در ابتدای این مراسم رونمایی با قرائت متنی که فرازهایی از آن در فواصل مختلف برنامه […]

آلبوم «طریق عشق» محمدرضاشجریان رونمایی شد

مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» به آهنگسازی پرویزمشکاتیان، خوانندگی محمدرضاشجریان و همراهی گروه موسیقی «عارف» دیروز در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، پرویزپرستویی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در ابتدای این مراسم رونمایی با قرائت متنی که فرازهایی از آن در فواصل مختلف برنامه ارایه می‌شد، از مقام هنری محمدرضاشجریان و پرویزمشکاتیان تجلیل کرد.

پخش یک فیلم کوتاه با مضمون مصاحبه با اعضای کنسرت گروه عارف در زمان حیات زنده‌یاد پرویزمشکاتیان و اجرای دو قطعه «خزان» و «الایا ایها الساقی» به آهنگسازی زنده‌یاد پرویز مشکاتیان و نوازندگی بیژن کامکار، ارژنگ کامکار، بابک غسالی، آیین مشکاتیان و سهراب پورناظری و خوانندگی همایون‌شجریان، بخش‌های دیگر مراسم رونمایی از آلبوم «طریق عشق» بود.

همایون شجریان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در طول برنامه که با همراهی جناب پرویز پرستویی نازنین همراه بود، تصاویری پخش شد که خیلی سعی کردم خودم را کنترل کنم اما این اتفاق نمی‌افتاد، چرا که بر این باورم الحق جای من این‌جا نبود، زیرا جای پدر بود که این‌جا بنشیند و همراه با عزیزان گروه «عارف» برنامه‌ای را اجرا کند. البته متأسفانه به دلیل وضعیت جسمانی ایشان که نمی‌تواند از منزل بیرون بیاید و هم‌اکنون مشغول فیزیوتراپی است، نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. من امیدوارم با انجام مراحل تکمیلی درمان، پدرم به‌کارهای روزمره خود ادامه دهد. به هر حال در این اجرا استاد بیژن و ارژنگ کامکار دو تن از اعضای گروه موسیقی عارف به من افتخار دادند که در اجرای ما حضور داشته باشند و من بر این باورم که اجرای ما با حضور این عزیزان رنگ و بوی دیگری گرفت.

 

آلبوم موسیقی «طریق عشق» با همکاری گروه «عارف» و با اشعاری از حافظ و مولانا تهیه و در سال ۱۹۸۹ در اروپا اجرا شده است. اعضای گروه «عارف» در این کنسرت را «پرویزمشکاتیان» سرپرست گروه و نوازنده سنتور، «داریوش‌پیرنیاکان» نوازنده تار، «جمشیدعندلیبی» نوازنده نی، «محمدفیروزی» نوازنده عود، «اردشیرکامکار» نوازنده کمانچه، «بیژن‌کامکار» نوازنده رباب و دف و «ارژنگ‌کامکار» نوازنده تنبک تشکیل می‌دهند.