راه‌حل سوریه از مذاکره و انتخابات دموکراتیک می‌گذرد

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان این‌که تغییری در مواضع خودمان در سوریه نداریم، تأکید کرد: راه‌حل سوریه از مذاکره و انتخابات دموکراتیک می‌گذرد.به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره دیدار اخیر ظریف و همتای کانادایی در نیویورک و این‌که آیا قرار […]

    سخنگوی وزارت خارجه با بیان این‌که تغییری در مواضع خودمان در سوریه نداریم، تأکید کرد: راه‌حل سوریه از مذاکره و انتخابات دموکراتیک می‌گذرد.به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره دیدار اخیر ظریف و همتای کانادایی در نیویورک و این‌که آیا قرار است تحولی در مناسبات دوجانبه رخ دهد، اظهارداشت: طی ماه‌های گذشته در سطح کارشناسی مذاکراتی را با خواست طرفین در کشور ثالث با کانادا داشتیم که ادامه‌دار هم بود. همچنین در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز وزرای خارجه دو طرف مذاکره کردند.

وی گفت: اگر بتوانیم به برخی از مشکلات فی‌مابین فایق آییم، می‌تواند منجر به تحول میان دو کشور شود. با توجه به وجود چند صد هزار ایرانی فرهیخته در کانادا، وجود بخش کنسولی در کانادا از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و تهران نیز برای کانادا مهم است که بتواند سفارت خود را داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه این نشست با بیان این‌که تغییری در مواضع خودمان در سوریه نداریم، تأکید‌کرد: راه‌حل سوریه از مذاکره و انتخابات دموکراتیک می‌گذرد.

قاسمی گفت: هیچ‌گونه تفاهم و توافقی در سوریه بدون حضور ایران اتفاق نخواهد افتاد.

وی پیرامون دیدار ظریف با وزیر امور خارجه مصر در نیویورک و رفتار سعودی‌‌ها نسبت به این دیدار اظهارداشت: دیدار وزرای خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در چارچوب تماس‌های ایران با کشورهای منطقه و پیرامون آخرین وضعیت و تحولات منطقه محسوب می‌شود که این مذاکرات برای تعاملات بیش‌تر میان تهران و قاهره بود.

قاسمی در خصوص دیدارهای ظریف در نیویورک اظهارداشت: آن‌چه گفتنی بود توسط آقای رییس‌جمهور و شخص وزیر خارجه در نیویورک اعلام شد. ما قرار بود بدعهدی‌های طرف مقابل را که عمدتاً به آمریکا هم برمی‌گردد را در کمیسیون مشترک برجام مطرح و به آن‌ها تذکر دهیم و بگوییم که در چه مسیرهایی کار‌ها به خوبی پیش نرفته است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح‌کرد: در نشست نیویورک به جدیت این موضوع بدعهدی‌های آمریکا از طرف دولتمردان ایران به آن‌ها اعلام شد و هشدار دادیم اگر برجام بخواهد به عنوان یک سند باقی بماند باید همه طرف‌ها یکسان وظایف خود را انجام دهند.