خودکفایی سازمان هواپیمایی در اطفای حریق هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی، گفت:‌ در زمینه اطفای حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم‌افزایی با نیروهای مسلح است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ اظهار داشت: مدیریت بحران در صنعت هوایی یک تعریف کاملاً متفاوتی دارد که بخشی از آن به سوانح هواپیمایی و حوزه فرودگاهی اختصاص دارد. وی با بیان اینکه […]

رئیس سازمان هواپیمایی، گفت:‌ در زمینه اطفای حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم‌افزایی با نیروهای مسلح است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد محمدی‌بخش؛ اظهار داشت: مدیریت بحران در صنعت هوایی یک تعریف کاملاً متفاوتی دارد که بخشی از آن به سوانح هواپیمایی و حوزه فرودگاهی اختصاص دارد. وی با بیان اینکه در این حوزه افراد آموزش دیده با شرح وظایف معین مشخص شده است، افزود: در بخش فرودگاهی دستورالعمل ERP را داریم که همه شرح وظایف به‌ریز در آنجا مشخص شده است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، تصریح کرد: بخشی از شرح وظایف در حوزه مدیریت بحران خارج از فرودگاه است که متأسفانه در این بخش مدیریت واحد وجود ندارد. رئیس سازمان هواپیمایی، با تشریح دستورالعمل sms گفت: ما سند جامع ایمنی هوانوردی را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که سالی یکبار مورد ممیزی سازمان جهانی قرار می‌گیریم لذا در این زمینه به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام کرده‌ایم که در حوزه پیشگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد. محمدی‌بخش؛ بیان داشت: متأسفانه تلقی عمده مردم از صنعت هوایی جابه‌جایی مسافر است در صورتی که اگر بحران اجتماعی و طبیعی رخ دهد ما متناسب با آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم. وی با بیان اینکه متناسب با بحران‌ها در صنعت هوایی توسعه‌یافتگی نداشته‌ایم یادآور شد: در زمینه اطفای حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که علت این موفقیت هم‌افزایی با نیروهای مسلح است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با تأکید بر اینکه هم‌افزایی دستگاه‌ها می‌تواند در مدیریت بحران مؤثر باشد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به سایر بخش‌ها کمک کنیم درحال توسعه صنعت بالگرد هستیم و لذا در موضوع ارسال اطلاعات توجه ویژه‌ای به این بخش شده است. محمدی‌بخش؛ با تأکید براینکه در حوزه مانور و اجرای رزمایش دچار مشکل هستیم افزود: براساس اقلیم کشورمان که با تهدیدات سیاسی و طبیعی مواجه است باید هرسال یک مانور چند مرحله و ارتقاء یافته تعریف کنیم تا از این طریق مشکلات و نواقص شناسایی و برطرف شوند. رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: باید یک برنامه علمی با محوریت ستاد بحران کشور اجراء شود تا اشکلات موجود برطرف شود لذا وجود یک مرکز متمرکز کنترل اطلاعات در کشور نیاز است.