دانش مهندسی دنیا هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر دانش مهندسی دنیا هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به دلیل رشد بسیار سریع تغییرات تکنولوژیک، دانش مهندسی در دنیا هر دو سال یکبار، دو برابر می‌شود. به گزارش مهر، مالک‌نادری، در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی […]

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر

دانش مهندسی دنیا هر دو سال یکبار دو برابر می‌شود

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به دلیل رشد بسیار سریع تغییرات تکنولوژیک، دانش مهندسی در دنیا هر دو سال یکبار، دو برابر می‌شود.

به گزارش مهر، مالک‌نادری، در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی ایران گفت: متأسفانه دانشجویان ما بدون وقفه از مقطع کارشناسی به‌کارشناسی ارشد و دکتری وارد می‌شوند و تا زمان فارغ‌التحصیلی از دوره‌های دکتری، از فضای واقعی جامعه بی‌خبر می‌مانند که این روند هیچ کمکی به حل مشکلات کشور نمی‌کند.

وی از انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی و نهادهای دانشجویی درخواست کرد که برای حل این مشکل، چاره‌ای بیندیشند و راهکارهای خود را با مسؤولان دانشگاه‌ها در میان بگذارند.

رییس سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی، توجه به فضای کسب و کار در این حوزه‌های مهندسی را الزامی دانست و گفت: براساس آمار‌ها و اطلاعات موجود، به دلیل رشد بسیار سریع تغییرات تکنولوژیک، دانش مهندسی در دنیا هر دو سال یکبار، دو برابر می‌شود درحالی که این اتفاق برای رشته‌های علوم پزشکی، هر ۵ سال یکبار رخ می‌دهد بنابراین باید تغییرات حوزه مهندسی با هوشیاری و دقت بسیار زیادی رصد و پیگیری شود.

وی بیان داشت: در فضای کسب و کار مهندسی مواد و متالورژی باید میزان ارزش افزوده ناشی از به‌کارگیری تکنولوژی‌های مختلف در صنایع را مورد بررسی قرارداد و از زاویه جدیدی به فضای کسب و کار در این حوزه نگریست.

 

نادری، برگزاری همایش‌های تخصصی را فرصت خوبی برای تمرین مدیریت و همچنین تبادل نظر و انتقال اطلاعات علمی میان دانشجویان توصیف کرد و از مسؤولان اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی کشور خواست تا به فعالیت‌های خود رنگ و نقش بین‌المللی بیش‌تری بدهند.