تقویت ۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران

تقویت ۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد خودنمایی گروه‌ قندی‌‌ها و نوسانی شدن گروه سرب و روی در روزی کم حجم و کم رونق بودند، بازاری که همچنان به دنبال تک‌سهم و شرکت‌های برخوردار از سرمایه اندک برای به دست آوردن نوسانی چند روزه است. به گزارش فارس، شاخص کل […]

تقویت ۵۳ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران دیروز شاهد خودنمایی گروه‌ قندی‌‌ها و نوسانی شدن گروه سرب و روی در روزی کم حجم و کم رونق بودند، بازاری که همچنان به دنبال تک‌سهم و شرکت‌های برخوردار از سرمایه اندک برای به دست آوردن نوسانی چند روزه است.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۵۳ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۱۴۳ واحد رسید.

براساس این گزارش، در این روز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس با ۶۱ واحد، فولاد مبارکه با ۵۶ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۲۱ واحد افزایش بالا‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه سایپا با ۲۵ واحد، گروه پتروشیمی مبین با ۲۲ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ واحد کاهش، بیش‌ترین تأثری منفی را در برآورد، این نماگر به دوش کشیدند.

گفتنی است، ۱۷ میلیون سهم ایران‌خودرو به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌‌گروهی منتقل شد در پالایش نفت بندرعباس اما ۱۰ میلیون سهم به ارزشی بیش از ۴٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌‌‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.۸٫۵ میلیون سهم صنعت دریایی ایران نیز امروز به ارزش بیش از دو میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد‌به‌کد شد.۷ میلیون سهم ایران‌ترانسفو نیز به ارزش بیش از ۱۱ میلیون تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده همراه بود.

 

در گروه خودرویی‌‌ها گروه سایپا با وجود غلبه عرضه در تقاضای سهام اما دیروز شاهد معاملاتی متعادل همسو با جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران حقیقی و حقوقی در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها همراه بود به‌طوریکه در پایان معاملات این روز این سهم با معامله بیش از ۴۶ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به قیمت پایانی ۱۲٫۴ ریال به ازای هر سهم بسته شد.