دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، ضمن تشریح چالشهای تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای بینالمللی داخلی و خارجی، گفت: اگر به الزامات حملونقل دریایی توجه نداشته باشیم و به مقوله مهمی همچون سوخت کمسولفور توجه نکنیم، از معادلات اقتصادی منطقهای و جهانی عقب خواهیم ماند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ درباره اهمیت و ضرورت […]
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، ضمن تشریح چالشهای تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای بینالمللی داخلی و خارجی، گفت: اگر به الزامات حملونقل دریایی توجه نداشته باشیم و به مقوله مهمی همچون سوخت کمسولفور توجه نکنیم، از معادلات اقتصادی منطقهای و جهانی عقب خواهیم ماند. به گزارش مناقصهمزایده، مسعود پلمه؛ درباره اهمیت و ضرورت تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار کرد: مقوله سوخت کمسولفور برای استفاده شناورهای بینالمللی با توجه به رویکرد سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) و اطلاعیههای صادرشده باید از ۱۵ سال قبل در مجموعه نفتی کشور مدنظر قرار میگرفت. با توجه به تعداد ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و میزان سوخت مورد نیاز، پروژه تأمین سوخت کمسولفور در داخل کشور توسط یک پالایشگاه کلید خورد و مساعدتهای لازم در این راستا از سوی وزارت نفت صورت گرفت. وی با اشاره به چالش نحوه انتقال سوخت کمسولفور به نواحی ساحلی و بندری کشور، بیان کرد: در حالحاضر شاهد فعالیت ضدرقابتی در زمینه تأمین سوخت کمسولفور هستیم، زیرا در ابتدا نفت مورد نیاز باید از جنوب کشور به منطقه مرکزی انتقال پیدا کند و پس از آن در پالایشگاه تبدیل به سوخت کمسولفور و مجدداً به نواحی جنوب منتقل شود. نباید اجازه دهیم هزینه تمامشده سوخت کمسولفور افزایش یابد، این مسأله باعث میشود، سوخت با قیمت بالاتر به مالکان کشتی برسد و همین مسأله موجب شود قدرت رقابت کاهش یابد. دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به ضرورت توجه ویژه به تأمین سوخت کمسولفور از نظر کمی و کیفی، اظهار داشت: مقوله قیمت سوخت، میزان سوخت و مکان تحویل سوخت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید چالشهای تأمین سوخت کم سولفور مدنظر قرار گرفته و برطرف شود. نباید صرف نگاه کشور و متولیان امر به تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای تحت پرچم ایران باشد، بلکه باید به بازار خارجی و شناورهای خارجی نیز توجه داشته باشیم و مقوله بانکرینگ را نیز مدنظر قرار دهیم. پلمه؛ با بیان اینکه در صورت صرف اختصاص یک پالایشگاه جهت تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی این مسأله توجیه اقتصادی نخواهد داشت. وی با بیان اینکه تأمین سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی یک مسأله بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در صورتی که نتوانیم به موارد مختلف حوزه حملونقل دریایی توجه داشته باشیم و به مسائلی از جمله سوخت کمسولفور توجه کنیم بهطور حتم نخواهیم توانست در معادلات منطقهای ایفای نقش کنیم
دیدگاه بسته شده است.