گروه انرژی -مدیر سامانه هوشمند سوخت، گفت: برای مدیریت مصرف، سقف سوختگیری با کارتهای شخصی هر سه ساعت ۴۰ لیتر در تمامی استانها به جزء تهران اجرایی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد صادقی؛ افزود: اکنون این روش سوختگیری در تمامی شهرها در حال انجام است. برآورد میشود که میانگین سقف سوختگیری هر خودرو در […]
گروه انرژی -مدیر سامانه هوشمند سوخت، گفت: برای مدیریت مصرف، سقف سوختگیری با کارتهای شخصی هر سه ساعت ۴۰ لیتر در تمامی استانها به جزء تهران اجرایی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمد صادقی؛ افزود: اکنون این روش سوختگیری در تمامی شهرها در حال انجام است. برآورد میشود که میانگین سقف سوختگیری هر خودرو در کشور، عددی بین ۳۰ تا ۴۰ لیتر برای هر بار است، طبیعتاً در کلانشهرها و مسیرهای پرتردد، این عدد بیشتر است. صادقی؛ اظهار داشت: این ۴۰ لیتر را میتوانند هر چهار ساعت تجدید کنند و سقف آن نیز، سه بار در روز است که با این وجود روزانه ۱۲۰ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد که قبلاً ۱۸۰ لیتر بوده است. وی با تأکید بر اینکه صنف جایگاهداران سوخت نقشی در تعیین سهمیه و قیمت سوخت ندارد، گفت: بر حسب وظیفه اجتماعی، سعی میکنیم که انتقادات مردم را به صورت رسمی به مسؤولان برسانیم. گاهی حتی طرحهایی که اجراء میشود، به جایگاهها نیز آسیب میرساند. سخنگوی جایگاهداران سوخت، با تأکید بر این که ممکن است که طی ماههای آتی همین طرح در تهران هم اجراء شود، گفت: معتقد هستیم که میزان برداشت در هر بار سوختگیری نباید تغییر پیدا کند. پیشبینی ما این است که این اتفاق منجر به افزایش مصرف بنزین آزاد در کشور میشود، چون مجبور هستند که برای پر کردن باک خودرو، هم از کارت سوخت شخصی و هم از کارت جایگاه استفاده کنند. خصوصاً در کلانشهرها، احتمالاً صفها بیشتر خواهد شد.
مشکل جدید در جایگاهها
در این باره ابراهیم الباجی؛ عضو هیأت مدیره کانون جایگاهداران سوخت کشور، اظهار کرد: بخشنامهای که برای اعمال محدودیت در کارتهای سوخت آزاد جایگاهها صادر شده، مشکلات بسیاری را در بحث ترافیکی در جایگاههای سوخت به وجود آورده است. وی افزود: در گذشته در هر مرحله کاربر میتوانست با وارد کردن کارت سوخت آزاد جایگاه ۶۰ لیتر بنزین بزند اما اکنون با محدودیت اعمال شده در هر مرحله فقط میتوان ۳۰ لیتر بنزین زد و این مسأله در جایگاهها کار سوختگیری خودروهایی که با کارت آزاد جایگاه اقدام به دریافت سوخت میکنند را بسیار زمانبر کرده است. عضو هیأت مدیره کانون جایگاهداران سوخت کشور، گفت: با توجه به اینکه بخشی از سامانههای هوشمند جایگاههای سوخت با مشکلاتی مواجه هستند این مسأله نیز میتواند باعث بالا رفتن استهلاک این سامانهها شود و روند سوختگیری را با مشکل بیشتری مواجه کند. الباجی؛ عنوان کرد: تصمیم اعمال محدودیت برای کارتهای سوخت آزاد جایگاههای سوخت نادرست است و برای مردم و جایگاهها مشکلاتی را ایجاد کرده است و باید در آن تجدیدنظر شود. وی بیان کرد: نکتهای دیگر در این خصوص آن است که گفته شده در هر سکوی جایگاه باید فقط یک کارت سوخت آزاد وجود داشته باشد که این مسأله نیز میتواند به افزایش زمان سوختگیری و ترافیک جایگاهها دامن بزند و مشکلساز شود. عضو هیأت مدیره کانون جایگاهداران سوخت کشور، گفت: امیدواریم مسؤولان تصمیمگیرنده در این خصوص با مشاهده شرایط و بررسی وضعیت، نسبت به این تصمیم اتخاذشده تجدیدنظر کنند.
دیدگاه بسته شده است.