افزایش ظرفیت بانکرینگ به ۵۰۰ هزار تن

مدیرعامل کشتیرانی اعلام کرد افزایش ظرفیت بانکرینگ به ۵۰۰ هزار تن مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که کشتیرانی موفق شده است رتبه بیستم دنیا در حمل و نقل دریایی را کسب کند، گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، ظرفیت سوخت‌رسانی بانکرینگ از ۱۰۰ هزار تن به ۵۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت. […]

مدیرعامل کشتیرانی اعلام کرد

افزایش ظرفیت بانکرینگ به ۵۰۰ هزار تن

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که کشتیرانی موفق شده است رتبه بیستم دنیا در حمل و نقل دریایی را کسب کند، گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، ظرفیت سوخت‌رسانی بانکرینگ از ۱۰۰ هزار تن به ۵۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش فارس، محمد سعیدی امروز در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی کشور اظهارداشت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ایران به عنوان کشوری با شیوه دموکراسی و اتکا به مردم‌سالاری و اندیشه دینی به عنوان قدرت منطقه مطرح شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار توانسته‌ایم با ۵ قدرت بزرگ در موضوع استراتژیک بین‌المللی به تفاهم برسیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای آسیای میانه و کریدور شمال – جنوب از راهبرد‌ها در این حوزه است. مشارکت با شرکت‌های معتبر خطوط کشتیرانی دنیا، مشارکت با شرکت‌های معتبر خارجی در زمینه اپراتوری ترمینال‌‌ها بهره‌گیری از ظرفیت کشتی‌سازی داخلی در توسعه ظرفیت ناوگان و تعمیرات از راهبردهایی است که در پسابرجام سرعت گرفته است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آموزش نیروی انسانی متخصص و بازسازی ناوگان ملی را دنبال کرده‌ایم و در رنکینگ بین‌المللی در رتبه بیستم دنیا در جابه‌جایی‌‌ها قرار داریم.

سعیدی ادامه‌داد: رفع محدودیت مؤسسات رده‌بندی در پسابرجام انجام شد و تحریم‌های تحمیلی علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که مانع تردد آن‌ها به بسیاری از بنادر جهان می‌شد از جمله محدویت‌های بیمه‌ای و امتناع مؤسسات رده‌بندی رفع شد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: پوشش گروه کلوپ‌های بین‌المللی در بیمه‌های حمایت و غرامت تا سقف ۵۸۰ میلیون دلار در جهت مبالغ بالاتر از آن تا ۷۰ میلیون یورو در هر حادثه و پوشش خسارت ناشی از آلودگی نفتی در پسابرجام انجام شد.

سعیدی ادامه‌داد: ۹۵ درصد مسایل بین‌المللی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رفع شده است و هیچ محدودیتی در ناوگان ایران در صحنه بین‌المللی نخواهیم داشت.

سعیدی ادامه داد: در پسابرجام نمایندگی‌های ما در دنیا احیا شد، شرکت‌های مشترک با اروپایی‌‌ها در هامبورگ، ایتالیا، سنگاپور و چین ایجاد کردیم، سرویس بین‌المللی کشتیرانی ایران در صحنه بین‌المللی بدون توجه به مبدأ و مقصد بنادر ایران گسترش یافت.

سعیدی با بیان این‌که امروز با مهم‌ترین خطوط بین‌المللی دنیا سرویس مشترکی را ارایه می‌دهیم، گفت: با بزرگ‌ترین خط کشتیرانی ترکیه، شرکت مشترک برای پوشش منطقه مدیترانه تشکیل داده‌ایم و در جنوب اروپا هم عمده فعالیت ما در حال انجام است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کل بنادر اسپانیا شامل پوشش‌های ما می‌شود، در آمریکای‌جنوبی نیز خط قبلی احیا شده است و از خلیج‌فارس به کلمبو می‌رویم.

وی ادامه داد: شیلی و اکوادور هم به زودی در خطوط بین‌المللی ما پوشش داده می‌شوند تا شیلی را به بنادر چین متصل کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سیاست دیگر ما این است که با همکاری منطقه آزاد قشم، بانکرینگ بین‌المللی راه‌اندازی شود؛ ظرفیت فعلی ما در بانکرینگ ۱۰۰ هزار تن است که با همکاری منطقه آزاد قشم به ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد تا کشتی‌های