رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره استفاده از تابلوهای هوشمند راهنمایی و رانندگی در معابر و تأثیر آن بر ترافیک، گفت: هوشمندسازی و استفاده از دانشروز یکی از مواردی است که در پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده که از جمله آن میتوان به اجرای طرح کروکی الکترونیک، استفاده از پهپاد در مدیریت ترافیک، […]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره استفاده از تابلوهای هوشمند راهنمایی و رانندگی در معابر و تأثیر آن بر ترافیک، گفت: هوشمندسازی و استفاده از دانشروز یکی از مواردی است که در پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده که از جمله آن میتوان به اجرای طرح کروکی الکترونیک، استفاده از پهپاد در مدیریت ترافیک، ارایه خدمات شمارهگذاری و تعویضپلاک به شکل برخط و … اشاره کرد. در همین راستا هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر جزء مواردی است که فاز اول آن در کلانشهرها در دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاههای مسؤول قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر؛ با بیان اینکه تهران در استفاده از تابلوهای هوشمند پیشتاز بوده است، گفت: علاوه بر تهران در اصفهان، شیراز، مشهد و… نیز اقدامات قابلتوجهی انجام شده و البته اقداماتی نیز باقی مانده که باید انجام شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره اینکه آیا استفاده از چراغهای الایدی در تابلو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: از این چراغها نیز استفاده از خواهد شد، در بحث هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید مواردی مانند امکان بهروزرسانی برخی از تابلوها در شرایط متفاوت مدنظر قرار بگیرد و بهعنوان مثال بتوان سرعت مجاز را با توجه به وضعیت ترافیک در مسیرها به رانندگان اعلام کرد. هادیانفر؛ ادامه داد: همچنین این تابلوها باید دید روز و دید شب را کامل کند و بهگونهای باشد که درتمام ساعات روز قابلیت رؤیت از سوی رانندگان را داشته باشد و بتواند به صورت هوشمند به آنان اطلاعرسانی کند. وی درباره تأثیر استفاده از این تابلوها بر ترافیک نیز، گفت: قطعاً هوشمندشدن تابلوها تأثیر زیادی در مدیریت ترافیک و حتی جلوگیری از تصادفات خواهد داشت و این موضوع است که دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار داشته و ما آن را دنبال میکنیم و امیدواریم که امکان توسعه و گسترش آن با سرعت بیشتری انجام شود.
دیدگاه بسته شده است.