گروه خودرو- رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در مورد معضلات پارک حاشیهای خودرو، بیان کرد: مشکل پارک خودروها، مشکل تمام کلانشهرهاست و هر کشور راهکارهایی را برای رفع چالشهای ناشی از این موضوع پیشبینی کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، اظهار داشت: براساس محاسبات […]
گروه خودرو- رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در مورد معضلات پارک حاشیهای خودرو، بیان کرد: مشکل پارک خودروها، مشکل تمام کلانشهرهاست و هر کشور راهکارهایی را برای رفع چالشهای ناشی از این موضوع پیشبینی کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، اظهار داشت: براساس محاسبات بهطور میانگین زمان توقف هر خودرو در طول سال ۸۳۶۰ ساعت است و با توجه به اینکه زمان توقف خودروها بیشتر از زمان حرکت آنهاست مکان مورد نیاز برای پارک خودروها بسیار حائزاهمیت است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، با اشاره به اینکه جمعیت شهر تهران ۹ میلیون نفر است که علاوه بر این تعداد روزانه سه میلیون نفر جمعیت شناور نیز از شهرهای دیگر به شهر تهران تردد دارند، گفت: در شهر تهران بهازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: باتوجهبه تکسرنشین بودن خودروها در تهران و اینکه هر خودرو به مساحتی حدود ۱۴ متر برای توقف نیاز دارد درصورتیکه هر اتوبوس با وجود جابهجایی ۴۰ مسافر به ۲۳ متر مکان برای توقف نیاز دارد اهمیت استفاده از حملونقل عمومی بر هیچکس پوشیده نیست و مهمترین راهکار برای رفع مشکل نبود پارکینگ خودرو توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی میباشد. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، با اشاره به هوشمندسازی پارکینگها و مشخصکردن مکان پارک خودرو قبل از خروج از مبدأ بهعنوان راهکاری که در برخی کشورها مورداستفاده قرار دارد بیان داشت: مشخص نبودن جای پارک خودروها در سفرهای درونشهری علاوه بر اینکه موجب افزایش تردد و ترافیک میشود، مصرف بنزین و آلودگی هوا را نیز افزایش میدهد. به گفته وی، متأسفانه در برخی نقاط شهری ما از کاربری زمین بهدرستی استفاده نشده است و برخی جاذبهها مورد علاقه شهروندان و مراکز تجاری در مرکز شهرها بدون توجه به توسعه و تخصیص حملونقل عمومی ایجاد شده است. وی با بیان اینکه با توجه به بحث درآمد و قیمت زمین اقبال کمتری به ساخت پارکینگ در کشور وجود دارد، بیان داشت: ساخت پارکینگ و جاذب سفر در مراکز شهرها در پیک ورود سفر تأثیرگذار است. شیرانی؛ اذعان داشت: در برنامه توسعه شهر تهران پیشبینی شده است که گرایش به استفاده از حملونقل عمومی بایستی به ۷۰ درصد برسد که در حالحاضر این اقبال ۳۰ تا ۴۰ درصد است و تا تحقق این مهم فاصله زیادی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در چهار تا پنج سال اخیر تعداد اتوبوسهای شهر تهران نسبت به گذشته به یکسوم کاهشیافته و در حالحاضر ۸۰ درصد ناوگان حملونقل عمومی فرسوده است.
گروه خودرو- وزیر صنعت،معدنوتجارت، گفت: تولید و عرضه خودرو بهزودی به حدی میرسد که خودروسازان برای فروش خودروها باید به مردم وام بدهند. به گزارش مناقصهمزایده، عباس علیآبادی؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت، در مورد وضعیت تولید و عرضه خودرو، اظهار کرد: بهزودی به نقطهای میرسیم که خودروسازان باید وام بدهند و خودروهایشان را بهصورت قسطی بفروشند تا […]
وزیر صنعت،معدنوتجارت، در نشستی خبری، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایراناکسپو، درباره صادرات خودرو به آفریقا، افزود: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم، زیرا تولیدکنندهایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس […]
از ابتدای سالجاری تا پایان بهمنماه، یک میلیون و ٢٣٠ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد یافته است. به گزارش مناقصهمزایده، براساس گزارش ارائه شده توسط دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت،معدنوتجارت از عملکرد صنعت خودروی کشور طی ۱۱ ماهه امسال، از ابتدای سال […]
یک فعال حوزه خودرو، با اشاره به تابوها و محدودیتهای ذهنی که از عمد برای واردات خودرو وجود دارد، گفت: اگر دولت بتواند این اطمینان خاطر روانی را برای مردم ایجاد کند که همه هر وقت که بخواهند میتوانند نسبت به واردات خودرو اقدام نمایند، حتماً خودرو از کالای سرمایهای خارج میشود. به گزارش مناقصهمزایده، […]
دیدگاه بسته شده است.