ضرورت حمایت قاطع دولت از توسعه ماهواره‌های دانشجویی

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی ضرورت حمایت قاطع دولت از توسعه ماهواره‌های دانشجویی دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور در رابطه با توقف پرتاب ماهواره‌های دانشجویی گفت: انتظار داریم دولت دراین حوزه‌ها قاطع باشد چرا که ماهواره‌های دانشجویی غرور ملی هستند. به گزارش مهر، منصورکبگانیان در حاشیه نشست جلسه هشتادوسوم شورای ستاد راهبری […]

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی

ضرورت حمایت قاطع دولت از توسعه ماهواره‌های دانشجویی

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور در رابطه با توقف پرتاب ماهواره‌های دانشجویی گفت: انتظار داریم دولت دراین حوزه‌ها قاطع باشد چرا که ماهواره‌های دانشجویی غرور ملی هستند.

به گزارش مهر، منصورکبگانیان در حاشیه نشست جلسه هشتادوسوم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در رابطه با توقف پرتاب ماهواره‌های دانشجویی گفت: انتظار داریم دولت با وظایفی که در حمایت از علم و فناوری دارد در این حوزه‌ها قاطع باشد و فشارهایی که بخش‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی برای کند کردن حرکت علمی وارد می‌کنند از سوی هیأت دولت مورد توجه قرار نگیرد.

وی افزود: بحث ماهواره‌های دانشجویی غرور ملی است و در خروج نخبگان از کشور نیز تأثیرگذار است.

 

دبیر ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور، افزود: در حال حاضر کشور امارات که یک کشور بسیار کوچک است در حوزه علم و فناوری و حوزه فضایی بودجه‌های بالایی را مدنظر قرارداده و بسیاری از محققان کشورهای همسایه را جذب می‌کند که این مسأله یک خطر محسوب می‌شود.