سازوکار مالیاتی مجلس برای تبلیغات کالا در روزنامه‌ها و نشریات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکار مالیاتی تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات را تعیین کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دیروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، جزء‌های ۵ و ۶ بند «ث» تبصره ۶ را به تصویب رساندند. براساس این مصوبه، […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازوکار مالیاتی تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات را تعیین کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دیروز (یکشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، جزء‌های ۵ و ۶ بند «ث» تبصره ۶ را به تصویب رساندند. براساس این مصوبه، به‌منظور ایجاد شفافیت و اصلاح سیاست‌گذاری در معافیت‌های مالیاتی:

۵- تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات، مشمول حکم جزء (۳) بند «ب» ماده (۹) قانون مالیات بر ارزش‌‌افزوده نمی‌باشد. براساس جزء ۳ بند «ب» ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، کالا‌ها و ارایه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف است: خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آن‌ها به استثنای مؤسسات کمک‌آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات؛

۶- معافیت بند «ب» ماده (۱۵۹) قانون برنامه پنجم توسعه صرفاً نسبت به واحدهای صنعتی و معدنی که پروانه بهره‌برداری یا قرارداد استخراج آن‌ها طی دوره اجرای قانون مذکور صادر شده باشد، جاری است.