طوفان رسوایی مالی در فوتبال انگلیس

ردپای ۸ سرمربی دیگر در ماجرای دلالی طوفان رسوایی مالی در فوتبال انگلیس در هیاهوی هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، رسانه‌های انگلیسی خبری را منتشر کردند که فوتبال جزیره را شوکه کرد. به گزارش وب‌سایت۹۰، روز دوشنبه اکثر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های انگلیسی گزارشی را مبنی بر این منتشر کردند که سم‌آلاردایس به دلیل عقد […]

ردپای ۸ سرمربی دیگر در ماجرای دلالی

طوفان رسوایی مالی در فوتبال انگلیس

در هیاهوی هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، رسانه‌های انگلیسی خبری را منتشر کردند که فوتبال جزیره را شوکه کرد.

به گزارش وب‌سایت۹۰، روز دوشنبه اکثر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های انگلیسی گزارشی را مبنی بر این منتشر کردند که سم‌آلاردایس به دلیل عقد قراردادی غیرقانونی با تعدادی خبرنگار که خودشان را نمایندگان سرمایه‌گذاران آسیایی جا زدند متهم شده است. فیلم و تصاویری منتشر شده که تمایل سرمربی تیم ملی انگلیس برای عقد قراردادی ۴۰۰ هزار پوندی با این خبرنگاران مخفی جهت ارایه راه‌های دور زدن ممنوعیت مالکیت طرف ثالث بر یک بازیکن را ثابت می‌کند.

بسیاری از اهالی فوتبال بر این باور بودند که ماجرای این رسوایی مالی کاملاً برملا شده است؛ اما روز سه‌شنبه، دیلی‌تلگراف گزارش جدیدی را منتشر کرد که این ماجرا تنها به سم‌آلاردایس، سرمربی مستعفی تیم ملی انگلیس ختم نمی‌شود؛ بلکه در این ماجرا ردپای ۸ تن از مربیان شاغل و سابق در لیگ برتر انگلیس هم به چشم می‌خورد که هنوز نامی از آن‌ها برده نشده.

در حال حاضر برخی پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگارانی که نامی از آن‌ها فاش نشده نشان می‌دهد که برخی از مربیان شاغل و سابق لیگ برتر انگلیس هم درگیر همین ماجرا بوده و شواهد قطعی پیرامون محکومیت آن‌ها وجود دارد که قرار است پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده، این شواهد به همراه نام خبرنگاران در گزارش مفصلی در آینده‌ای نزدیک منتشر شود.

 

به نظر می‌رسد که فوتبال انگلیس در حال حاضر با دو مسأله اساسی روبه‌رو باشد؛ اول مسأله فساد مالی در میان مربیان باشگاهی و ملی که هنوز هم ابعاد این ماجرا به‌طور کامل افشا نشده و باید منتظر خبرهای افشا کننده بیش‌تری در این زمینه باشیم. و مسأله دوم هم به بحران و کمبود مربیان باسابقه و باصلاحیت کاری برای هدایت تیم‌های ملی و باشگاهی این کشور است. پس از آن‌که اتحادیه فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی انگلیس با دردسرهای زیادی مواجه شد تا سرانجام سم‌آلاردایس را برای این سمت انتخاب کرد، باز هم با چالش مشابهی روبه‌روست و باید یک بار دیگر فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی را پشت سر بگذارد تا مربی از هر لحاظ شایسته برای هدایت تیم ملی انتخاب کند.