پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان؛ بدهی زندانیان غیرعمد در ۱۰ سال گذشته

مدیرعامل ستاد دیه کشوراعلام کرد پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان؛ بدهی زندانیان غیرعمد در ۱۰ سال گذشته مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال ۸۵ تا اسفند ماه سال ۹۴ نزدیک به ۷۹ هزار زندانی با مجموع بدهی ۴۳ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند. به گزارش تسنیم به نقل از […]

مدیرعامل ستاد دیه کشوراعلام کرد

پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان؛ بدهی زندانیان غیرعمد در ۱۰ سال گذشته

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از ابتدای سال ۸۵ تا اسفند ماه سال ۹۴ نزدیک به ۷۹ هزار زندانی با مجموع بدهی ۴۳ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیداسدا…جولایی با تقدیر از عملکرد شکات و اولیای‌دم در تسریع روند آزادی این محکومان گفت: در ۱۰ سال اخیر در مجموع، طلبکاران به‌طور میانگین با گذشت از ۴۹ درصد بدهی خودشان آزادی ۷۸ هزار و ۸۹۹ مددجوی واجد شرایط را تسریع کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی سال ۹۰ به جهت کمیت، ۱۲ هزار و ۷۸۳ نفری آزادی‌ها، بیش‌ترین رقم عددی را به خود اختصاص داده و سال ۹۲ نیز به دنبال گذشت ۶۴ درصدی شکات خصوصی، بیش‌ترین میزان را در زمینه اخذ گذشت داشته‌ایم.

جولایی سال ۹۱ را با ۹ هزار زندانی آزاد شده دارای سنگین‌‌ترین رقم بدهی اعلام کرد و گفت: در این سال با وجود این که تعداد زندانی کم‌تری نسبت به سال ۹۰ آزاد شده‌اند اما مجموع بدهی این افراد استخلاص یافته رقمی معادل ۹ هزار میلیارد ریال است.

 

مدیرعامل ستاد دیه کشور میانگین گذشت برای هر نفر را در این مدت معین مبلغ ۲۶۶ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: از کل بدهی ۴۳ هزار میلیارد ریالی این محبوسان با همت کمیته‌های صلح و سازش نمایندگی‌های ستاد دیه و همیاری مددکاران زندان‌‌ها در استان‌ها مبلغی به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان گذشت رضایتمندانه داشته‌ایم.